SAS: az új hajtóerő az ügyfélintelligencia

Kovács Attila, 2001. július 5. 08:30
A SAS Institute nyilvánosságra hozta a 2000. pénzügyi év eredményeit. A cég árbevétele 10,1 százalékkal (az árfolyamveszteség miatti korrekció nélkül 16 százalékkal), 1,12 milliárd dollárra nőtt.
A növekedés jelentős részét az analitikus (adatelemző) megoldások gyorsan bővülő piaca adja. Ezekkel a megoldásokkal a vállalatok származtatott információvá és tudássá (új nevén üzleti intelligenciává) alakíthatják - különösen e-business és ügyfélkapcsolati (CRM) - adataikat. A SAS új üzletkötéseinek 75 százaléka a vevő- és szállítókapcsolati, és a vállalati teljesítményt menedzselő megoldásokból adódik. Ezeket a megoldásokat vertikálisan támogatják a cég adatbányászati, adatelemző, és adattárház-szoftvertermékei.

A összes árbevétel helyi pénznemben 16, amerikai dollárban 10 százalékkal nőtt. A helyi pénznemben mért bevételnövekedés Európában 21, az Ázsia-Csendes-óceán térségben 22, az Egyesült Államokban 10 százalékot tett ki. A régiók a következő mértékben járultak hozzá az összes árbevételhez: Észak- és Dél Amerika - 52%; Európa, Közel-Kelet és Afrika - 37%; Ázsia-Csendes-óceán - 11%. A SAS a jövőben sokkal többet kíván fordítani a feljövőben levő piacok, például az orosz és a kínai piac feltárására, s ugyanakkor tovább fogja bővíteni jelenlétét a nagy nemzetközi piacokon, például Japánban és Németországban. A cég elemzői szerint ugrásszerűen nő a kereslet az adatelemző CRM szoftverek iránt, amelyek információvá alakítják az ügyfelek és a webes forgalom adatait. A SAS jelenleg fejleszti a CRM és teljesítménymenedzselő megoldások ágazatspecifikus változatait. A vállalati marketingtevékenységek automatizálására szolgáló EMA (Enterprise Marketing Automation) termékből új megoldások születnek a kártyaszolgáltatók, a biztosítók és a távközlési vállalatok számára.

Kulcsszavak: CRM SAS +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09