Havi 20 milliárd display-hirdetés
A tavalyi év közepén megélénkült a hagyományos display ("banner") hirdetési piac, legalábbis ezt mutatja az Adverticum Zrt. által most kiadott grafikon, amely szerint az Adverticum adserver által kiszolgált hirdetésmennyiség a havi 15 milliárdos értékről májusban elkezdett meredeken emelkedni, megközelítette a havi húsz milliárdot, és ezt a szintet őrizte nyáron is, sőt, majdnem az év végéig, csupán a Karácsonyt követő hirdetés-visszafogás miatt görbült valamelyest lefelé a grafikon vége.
Az adserver blogon olvasható friss bejegyzésből kiderül, hogy 2010-ben a viselkedés alapú reklám volt a display piac slágertémája, a sorra megjelenő megoldások mellett a privacy kérdések tisztázásával foglalkozott legtöbbet a piac. A különböző opt-in, opt-out lehetőség és ezek kontrollálása feletti jog végigkísérte az egész évet, és még mindig nem tisztázódott, hogy milyen irányt vesz a felhasználók védelme.
A másik fontos területet a mérés jelentette. A display hirdetések ADV és CT alapú mérése és értékelésével szemben egyre nagyobb az igény más mutatók bevezetésére is. Itthon ebből a szempontból a kattintás alapú vásárlások ésszerűsítése számít a legfontosabb törekvésnek, az Origo módosította médiaajánlatát ennek érdekében, míg a CEMP a Kattintó Klikk kutatással és kampánnyal hívta fel a figyelmet CT alapú vásárlás hátulütőire.
A tavalyit megelőző évvel ellentétben 2010-ben a 728x90-es méretű bannerekből hagyta el a legtöbb az Adverticum szervereit, a dobogó további két fokára a 120x240-es és a 250x250-es méret került fel. Az élmezőnyben az IAB sztenderbe (468x60,120x240x, 300x250, 160x600) tartozó méretek találhatóak, az egyedüli kivételt a 330x247-es méret jelenti. Ugyanakkor nem beszélhetünk arról, hogy az oldalakon csak ez a pár méret jelenne meg, májusban például közel 400 féle méretű bannert szolgált ki az Adverticum.
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Adverticum AdServer 2.0 - Megújult külső után, gazdagabb funkcionalitás
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót
- Találd meg a húsvéti tojást a hirdetés-kiszolgálóban!
- Live preview banner-teszt; avagy hirdetés csak Neked, csak itt, csak most
- Belátunk a számok mögé!
- A magyar netezők több mint fele a Firefox böngészőket használja
- Hirdess online, megmondom, kit értél el
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.