A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
A Német Lapkiadók Országos Szövetsége (BDZV) rendkívüli ülést kíván összehívni, hogy az online lapok közösen léphessenek fel az Apple ellen. Az Apple március 31-ig adott határidőt az online tartalomárusok számára, hogy elszámolásukat az Apple App Store számlázási rendjéhez igazítsák. Az Apple döntésének hátterében az áll, hogy az Apple nem csak az alkalmazások árából szeretné a maga 30 százalékos részét megkapni, hanem minden AppStore álta generált kerskedelmi forgalom nyereségéből is, beleértve azt is, ahol az alkalmazás ingyenes, de utána a az alkalmazás révén szolgáltatásokat fizetnek ki. (Ld. még korábbi hírünk, a Sony alkalmazásának kiutasításáról.)
Azonban nem csak anyagi, hanem koncepcionális ellenvetései is vannak a kiadóknak. Ha teljesítik az Apple elvárását, akkor az előfizetőik nem az ő, hanem az Apple ügyfelei lesznek, ráadásul úgy, hogy esetleg az adatokhoz sem férhetnek hozzá.
A gondot egyelőre csak az alkalmazások jelentik, a weboldalak mobilra optimalizált változatához az Apple-nek még akkor sincs semmi köze, ha az éppen iPhone-on vagy iPad-en jelenik meg. Ugyanakkor az olvasói szokások és az internet - főleg a mobil telefonokon és a tableteken - egyre inkább az alkalmazások irányába megy el. A lapkiadók szövetsége egy január 21-i TNS-felmérésre felmérésre hivatkozik, amelyben a tablettulajdonosok 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy híralkalamazásokat tölt le palatáblájára, és inkább így tájékozódik, semmint a böngésző segítségével. A megkérdezettek harmada ráadásul elfogadja azt is, hogy ezért fizetni kell. A képet az teszi teljessé, a 2000-3000 Euro közötti bevétellel rendelkező háztartások 47 százalék készül tabletvásárlásra, vagyis egy folyamatosan és erőteljesen növekbő piaci szegmensről van szó.
Kapcsolódó cikkek
- The Daily Mirror
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
- Az Apple meg akarja akadályozni, hogy az AppStore alkalmazásai máshol kereskedjenek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- Mobil alkalmazásfejlesztőket toboroz a Google
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.