Az ipari és termelő cégektől várja a Getronics az IT-piac bővülését
Tízszázalékos bevételnövekedést és létszámbővítést tervez az idén a Getronics Magyarországon, részben azért, mert reményei szerint a fellendülőben lévő Nyugat-Európából újabb megrendeléseket kap a budapesti szolgáltatói központja, részben pedig azért, mert a magyarországi ipari termelő vállalatok jelentős növekedése új informatikai fejlesztéseket jelent a piac szereplői számára.
A cég szerint mindemellett lendületet adhat a piacnak a kormányzat közelmúltban bejelentett Digitális Megújulás Cselekvési Tervében meghatározott projektek elindítása is.
Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyar piacon működő társaság, illetve a másik leányvállalat, a nyugat-európai ügyfeleket kiszolgáló, regionális szolgáltató központ tavaly összesen 12 milliárd forint bevételt ért el, ami mintegy 1 milliárd forinttal kisebb a 2009. évinél.
A társaság Magyarországról származó bevétele a tavalyi 12 milliárd forintból 9 milliárd forintot tett ki. A Getronics Magyarország Kft. kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény-rátája (EBITDA) elérte az anyavállalat által elvárt 8 százalékot - mondta az igazgató.
Rátkai Péter elmondta, hogy a korábbi várakozásokkal ellentétben 2010-ben a magyar informatikai piac a nemzetgazdaság teljesítményével összhangban még nem indult növekedésnek.
Hozzátette: míg a korábbi években az volt az anyavállalati elvárás, hogy javuljon a leányvállalatok eredményessége, aminek a magyar cégek meg is feleltek, most már sokkal inkább a bevételnövekedésen van a hangsúly, ami a gazdaság 2011-es beindulásával teljesíthető is.
Az igazgató elmondta: a support központ tavaly nyáron már elindult felfelé a mélypontról, amit jól mutat, hogy az utolsó negyedévben már 40 fővel bővítette a létszámát, s így a Getronics összes magyar alkalmazottjának a száma ismét meghaladja 300-at.
Ami pedig a fejlődési lehetőségeik egyik új irányát is megmutatja: a Getronics a legutóbbi negyedévben ötéves szerződést kötött a TNT Post-tal 13.000 felhasználót kiszolgáló Workspace Online - új felhő alapú megoldás - bevezetésére és üzemeltetésére
Hollandiában, Belgiumban és Nagy-Britanniában. Ezeket az új, innovatív szolgáltatásokat 2011-ben Magyarországon is bevezetik a piacra - tette hozzá Rátkai Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Több biztosítást kínál a netrisk.hu az ügyfeleknek
- Orosz oligarchiáé lehet a szerb állami távközlési cég
- Jó évet zárt és az idén és növekedést vár a Canon
- Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.