Felvásárlással menekül előre az AOL
Az internetszolgáltatók "nagy öregje", az AOL megvásárolja az amerikai internetes újságírás úttörőjét, a Huffington Post hírportált.
Az AOL (egykor America Online) internet szolgáltatóként tett szert hírnévre még a kilencvenes években az Egyesült Államokban, zártkörű, kizárólag az előfizetői számára elérhető szolgáltatásokkal. Az AOL szolgáltatásait kizárólag az AOL szoftvercsomaggal lehetett elérni.
A Huffington Post megvásárlásával - gyakorlatilag a túlélésért küzdve - médiavállalatként kívánja újra pozícionálni magát az AOL az internet megújuló világában.
A Time Warner média impérium nyolc éves együttműködés után 2009 decemberében szervezte ki az AOL-t a konszernből és tette ismét önálló vállalattá. Az "évszázad fúziójának" nevezett 100 milliárdos Time Warner-AOL összefonódásnak (AOL Time Warner, Inc.) a dot-com buborék kipukkadása vetett véget.
Az AOL egykori fő üzletága az internet-szolgáltatás előfizetői száma folyamatosan csökken és zsugorodnak a hirdetési bevételek is. Az AOL árbevétele tavaly 26 százalékkal esett az előző évhez képest. A vezetés költségtakarékossággal és elbocsátásokkal igyekszik mérsékelni ennek hatását.
Az egymillió dolláros alaptőkével 2005-ben alapított Huffington Post mára a leglátogatottabb hírportálok egyikévé nőtte ki magát az Egyesült Államokban. Havonta mintegy 25 millióan keresik fel az oldalt. A Huffington Post megalapítása óta első alkalommal tavaly ért el nyereséget, forgalmát pedig 31 millió dollárról 60 millióra növelte.
Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója szerint a Huffington Post integrálásával az AOL különböző szolgáltatásait az Egyesült Államokban havonta 117 millióan, világszerte pedig 250 millióan kereshetik majd fel.
A 315 milliós vételárral az AOL a hirdetések által finanszírozott, a felhasználók számára ingyenes hírszolgáltatási modell mellett tette le a voksot, illetve ennek az üzleti modellnek a sikerére tette fel a jövőjét.
Alig egy hete Rupert Murdoch médiamágnás ennek pontosan az ellenkezőjét képviselő üzleti modell, a fizetett internetes újság jövőbeni sikere mellett tett hitet a "The Daily" iPad-újság bemutatásával. A lap heti 99 centes előfizetési díjával lényegesen olcsóbb a nyomtatott verziónál.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft megvenné az AOL-t?
- Elbúcsúzik a német piactól az amerikai AOL
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Az AOL ismét megkörnyékezte a Yahoo-t
- Ráfizetés a Google egymilliárd dolláros AOL-befektetése
- Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.