Vidéken egyre többet szól a rádió
A napi rádióhallgatási görbét tekintve az idei év második hónapjában kicsit később kapcsolódtak be a hallgatók a reggeli rádióműsorokba az elmúlt két hónaphoz viszonyítva, így az átlagnapi hallgatottság is az eddigieknél később, délelőtt 10 órakor érte el csúcspontját. A korábbi trendekkel szemben a hallgatók nagy része a reggeli műsorok után is kapcsolatban maradt a rádiókkal, és egészen délelőtt 11 óráig a 15 év feletti lakosság 26%-a hallgatta valamelyik rádióadót.
2010 novemberétől megfigyelhető trend, hogy a vidéken - elsősorban megyeszékhelyeken, illetve egyéb kisvárosokban - élők körében egyre népszerűbb a rádiózás. Az elmúlt négy hónapban folyamatosan növekedett az átlag napi elérés ebben a célcsoportban, a megyeszékhelyi lakosok háromnegyede, a kisvárosi lakosok 70%-a érhető el a rádiók által egy átlagnapon (2010 nov.-2011 febr. összevont adat).
Hétköznapokon még magasabbak ezek az arányok: az elmúlt négy hónapban a megyeszékhelyi lakosok 78%-a, a kisvárosi lakosok 75%-a kapcsolódott be valamelyik rádióadó műsorába egy átlagos hétköznapon.
A vidéki városi lakosok körében növekvő átlagnapi rádiózás hátterében tehát egyrészt a növekedő hétköznapi rádiózás áll, másrészt pedig az a jelenség hogy vidéken jobban szétválik a kétféle rádiózási forma, azaz kisebb az átfedés a hétköznapi és a hétvégi rádiózók tábora között, mint Budapesten.
Kapcsolódó cikkek
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Az 1956-os magyar forradalomnak állít emléket a lengyel rádió új internetes oldala
- 2012-ben 85 millió forint marad a helyi és körzeti rádiók kasszájában
- NMHH: Hogyan fogjunk el kalózrádiót?
- Pesszimizmusban a legjobbak vagyunk
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Hogyan látja a világgazdaságot a lakosság a nemzeti teljesítmények minősítésének tükrében
- A közösségi oldalak a legnépszerűbbek az okostelefonokon
- Félszáznál több frekvenciát pályáztat meg idén a Médiatanács
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.