Javul az Infineon eredménye, növekszik a forgalma
Az előzetes mérlegadatok szerint a vártnál is nagyobb lendülettel kezdte az évet az Infineon. Az év első három hónapjában várakozáson felül értékesítési árbevételt és adózott eredményt ért el a frankfurti DAX tőzsdeindexben is szereplő német félvezető áramkör gyártó vállalat.
A január-márciusi (második üzleti) negyedévben 994 millió euró értékesítési árbevételre számít a vállalat az előzetes adatok szerint az előző (első üzleti) negyedévi 922 millió euró után. Korábbi előrejelzésében a vállalat az előző negyedévivel közel megegyező forgalmat helyezett kilátásba.
Peter Bauer vezérigazgató februárban kiadott előrejelzése szerint a folyó pénzügyi évben az Infineon 15 százalék körüli értékesítési árbevétel növekedésre számíthat a korábbi előrejelzés 10 százaléka helyett. Az Infineon szóvivője most megerősítette az igazgató februári becslésében foglaltakat.
Az Infineon elsősorban az ipari alkalmazási területekre készülő félvezető áramkörök keresletében bekövetkezett növekedésnek köszönheti eredménye javulását. Lendületesen emelkedik az energetikai gépipar félvezető áramkör kereslete a megújuló energiaforrások kiaknázására alkalmas berendezések gyártásának köszönhetően, valamint az Infineon legfontosabb ügyfélkörét alkotó autóipar áramkörök iránti kereslete is. Területi bontásban az Infineon termékei iránt Kína kereslete növekszik a legnagyobb mértékben.
A japán természeti katasztrófa az Infineon üzletét alig érintette, mivel forgalmának alig hat százalékát adja az ország.
Az évekig tartó nehéz szakaszt követően a tavalyi pénzügyi évben tíz éve a legjobb eredményét érte el az Infineon, és hosszú idő után első alkalommal osztalékot is fizetett. A mobiltelefon alkatrész gyártó üzletág eladását követően az Infineon az autóipari és más ipari megrendelők speciális igényeinek kielégítésére, valamint biztonságtechnikai területeken alkalmazott áramkörök gyártására összpontosítja tevékenységét. A vállalat világszerte 27 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkek
- Jó éve volt 2010 a Huaweinek
- Magyarország lesz a Huawei második legnagyobb ellátóközpontja
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Rendszermérnöki központot hozott létre a National Instruments Budaörsön
- NETASQ: sikeres nemzetközi terjeszkedés 2010-ben
- A tripoli kormány fogva tartja a Microsoft országmenedzserét
- Csökkent a Samsung eredménye az első negyedévben
- Egyesülnek a magyarországi Siemens vállalatok
- 20 éves a Lexmark
- A Wallitrade forgalmazza a Xerox szélesformátumú berendezéseit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.