Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
„A teljes körű outsourcing területén visszaesést tapasztaltunk az elmúlt időszakban, de az egyes részfeladatok kiszervezésére még mindig sok megbízást kapunk ügyfeleinktől. A nagyobb partnerek sokkal több tanácsadást és sok esetben személyes jelenlétet igényelnek kiszervezett munkaügyi feladatok esetében is – nyilatkozta Sütő Zsuzsanna, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgató helyettese. – A vállalat nagysága továbbra sem befolyásoló tényező, hiszen 10-20 fős cégektől kezdve a több ezer fős létszámig látunk el feladatot. Nagyon fontos szempont a döntéseknél a vállalat-specifikus megoldások lehetősége, valamint a hiánytalan szakmai tudás és a bizalom. Ezek után már általában a költségek alapján döntenek a vállalatok, hogy házon belül tartják a feladatot, vagy az egészét, esetleg munkaigényesebb részeit szervezik ki az erre szakosodott cégeknek.”
Alapvetően a VT-SOFT teljes körű megoldást szeretne nyújtani a hozzá forduló cégek számára, akik sok esetben először csak arról szeretnének megbizonyosodni, hogy a kínált megoldás megfelelő-e az Ő elvárásainak. A következő lépésben döntenek arról, hogy az adott megoldást milyen formában szeretnék igénybe venni. A VT-SOFT mindkét lehetőségre tud alternatívát kínálni. A házon belüli megoldást a cég integrált humánügyviteli rendszere, a VT-Constellation támogatja, valamint hosting szolgáltatásokkal biztosítja a stabilabb és biztonságosabb rendelkezésre állást. Kiszervezés esetén pedig a közel hetven fős szakembergárda nyújt professzionális segítséget.
Új igények, kényelmi funkciók
Amennyiben a bérszámfejtés és munkaügyi folyamatok kiszervezése mellett dönt a vállalat, fontos szempont, hogy a továbbiakban egyáltalán ne terheljék az ezzel kapcsolatos feladatok a HR osztály munkatársait. A nagyobb dolgozói létszámnál már akár a dolgozói kérdések mennyisége és az azonnali megválaszolás is komoly terhet róhat az osztályra. A VT-SOFT több ügyfele kifejezetten igényli az állandó helyszíni jelenlétet és az ezzel járó pontos és gyors segítségnyújtás lehetőségét. Ezzel az újfajta megoldással a kiszervezett szolgáltatás minden előnye megmarad, sőt a munkavállalók azonnali segítséget kapnak kérdéseikre és problémás ügyeik kezelésére. A helyszíni ügyfélszolgálat a bérszámfejtés és TB ügyintézés területén lehet a leghatékonyabb, hiszen az ilyen jellegű kérdésekre a HR osztály munkatársai általában nem tudnak szakszerű és pontos választ adni.
A VT-SOFT partnerei a helyszíni segítség mellett minden alapvető kényelmi funkciót is élvezhetnek, így a szerverek távoli elérésének köszönhetően azonnali lekérdezési és riportolási lehetőségük van, akár a szakemberek segítsége nélkül is.
„Az ügyviteli rendszer távoli elérésének köszönhetően a HR terület mindig naprakész és pontos adatokkal dolgozhat. A munkavégzés sokkal pontosabb és gyorsabbá vált a humánügyviteli rendszer bevezetésének köszönhetően, hiszen a munkáltató és a munkavállaló számára releváns adatok azonnal kinyerhetőek a rendszerből.” – nyilatkozta az outsourcing előnyeiről Varga Andrea, a hallókészülék gyártásával foglalkozó a Victofon Kft. HR menedzsere.
Házon belül
A munkaügyi és HR feladatok újra házon belüli megszervezése több dologra vezethető vissza. Sokszor a nemzetközi anyavállalatok szigorú előírásai rendelkeznek arról, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni a vállalaton kívülre, illetve a választandó humánügyviteli szoftvert is meghatározzák, hogy a globális rendszernek a lehető legegyszerűbb legyen az adatok összegzése. Utóbbi esetekben sokszor problémát jelenthetnek a magyar jogrendszer útvesztői, amire sok globális szoftvermegoldás nincs felkészülve.
„Többször tapasztaltuk, hogy bár ügyfeleink teljes megelégedettséggel használják szolgáltatásunkat, az anyavállalat nyomására mégis újra házon belülre viszik a humán ügyviteli feladatokat. Az ilyen esetekben tanácsadással és esetlegesen egyes részfeladatok átvállalásával szoktunk ügyfeleink segítségére lenni” – mondta Sütő Zsuzsanna.
Kapcsolódó cikkek
- Humánügyvitel: Eltérő igények, azonos elvárások
- Előtérben az integrált humánügyviteli rendszerek
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
- Navigátor: a költségcsökkentés mellett az IT-outsourcing összes előnyét ismerni kell
- HR szoftver felhőből
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.