Magyar találmánnyal szemüveg nélkül nézhető az élő műholdas 3D adás
Valósidejű háromdimenziós videotartalmat műholdas csatornákon csak az úgynevezett side-by-side technikával közvetítenek, azaz a jobb és a bal szemhez tartozó nézetek képeit egymás mellé helyezve viszik át a nagyfelbontású televíziós csatornán. A jobb és a bal nézetet a megjelenítés helyén választják szét, hogy a néző jobb és bal szemébe már csak a megfelelő nézet képe kerüljön.
"A ma létező 3D televíziós műsorszórás és a tartalomkészítés is a szemüveges technológiára épül. A szemüveg használatának kényszere pedig jelentősen korlátozza a potenciális vásárlók körét" - mondta el az MTI-nek Korcsok Zoltán, az iPONT International Kft. vezérigazgatója.
A londoni Walkabout sportbárban tartott első nyilvános külföldi bemutatón a magyar szakemberek azt demonstrálták, hogy az iPont egyedülálló algoritmusával miként lehet a 3D élő adásból szemüveg nélkül nézhető térhatású tartalmat konvertálni. A tesztben a SKY 3D műholdas csatorna sportközvetítéséből a magyar fejlesztésű szoftvert tartalmazó dekóderrel (set-top box), és az ehhez kapcsolt speciális kijelzővel mutatták be a jövő 3D-s technológiáját.
A megjelenítéshez használt algoritmuson kívül olyan kijelzőre van szükség, amely elé mikrolencséket vagy takaró sávokat tartalmazó szűrőlapot illesztenek. A szűrőként működő lencsék, vagy sávok, átfednek néhány képpontot, amelyek különböző irányba térítik el a fényt úgy, hogy a két szem részére más-más képpontok lesznek láthatók.
A bemutatón megjelent brit futballrajongók többsége szerint a szemüveg nélküli 3D élmény növelte a mérkőzés élvezetét, és a jövőben is örömmel nézne ilyen minőségű közvetítéseket.
Az iPont hasonló tesztet tavaly nyáron végzett Magyarországon, ekkor az Antenna Hungáriával együttműködve a földfelszíni digitális televíziós rendszeren (DVB-T) keresztül továbbítottak valósidejű háromdimenziós videotartalmat.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Sportklub a T-Home-nál
- Újabb integrált ajánlatok a T-Home és a T-Mobile kínálatában
- Terjed a digitális földfelszíni tévézés
- Terjed a DVB-T használata
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.