Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra

forrás Prim Online, 2011. augusztus 14. 11:01

Az Accenture  legújabb kutatása szerint egyre több cég ruház be mHealth megoldásokba. A mobil egészségügyi technológiába vetett kísérletek pozitív eredményeket mutattak beteggondozás és költséghatékonyság terén is. Éppen ezért az Accenture az mHealth megoldások (pl. webes és mobil gyógyszer-megfelelőségi megoldások) szélesebb körű elfogadását és gyors növekedését jósolja, a fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai miatt.

Az Accenture tanulmánya kimutatta, hogy az mHealth termékek és szolgáltatások két fontos cél elérésében segíthetnek: a költségek csökkentésében és a magasabb színvonalú betegellátásban, különösen a krónikus betegségek kezelésében. A fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai mellett az mHealth kezdeményezések eredményei biztatóak, mind a specifikus betegségek, mind a páciensek szegmenseit illetően. Az mHealth betekintésen alapuló egészségmenedzsmentet biztosít a fogyasztóknak, és elérhető szolgáltatásokat kínál minden ipari szereplőnek.

Több fontos oka is van annak, hogy az mHealth-et az egészségügyi főáramba emeljék. A globálisan elterjedt krónikus betegségek kezelése az egészségügyi kiadások körülbelül háromnegyedét teszi ki, és túlterheli a pénzügyi és orvosi erőforrásokat. Továbbá a tanulmányok rámutattak, hogy a páciensek késleltetik az egészségügyi szakember felkeresését egészen addig, amíg a tünetek komoly kihatással vannak az életminőségükre, vagy korlátozzák a kezelési lehetőségeket, ezzel költségesebb és invazívabb kezelést téve szükségessé.

A New England Journal of Medicine (NEJM) legutóbbi cikke szerint azoknak az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtteknek, akik mHealth készüléket viseltek, jelentősen javult a glikémiás kontrollja azokkal a páciensekkel összehasonlítva, akik hagyományos otthoni megfigyelést és jelentést alkalmaztak. Ezek az eredmények hasonlóak az Ohio-i Nemzeti Gyermekkórház (Nationwide Children’s Hospital) által végzett kísérlethez, melynek során emlékeztető SMS-eket küldtek a tizenéves páciensek mobiltelefonjaira, hogy vegyék be a gyógyszereiket. Az eredmény szerint az A1c-szintek átlagosan 11%-ról 9%-ra csökkentek az első három hónapban. Mindezek alapján az mHealth megold néhány a hagyományos, időszakos kezeléssel kapcsolatos eredményességi- és költségproblémát, és javítja a páciensek egészségét.

Az mHealth fejlődése


Az Accenture állítja, hogy az mHealth fejlődése különböző ütemben és különböző utakon fog végbemenni, az egyes országok egészségügyi környezetének és az mHealth megoldás kiterjedésének függvényében.

A fejlődés folyamata két különálló kategóriára világít rá: önálló termékek- és szolgáltatásokra, illetve átfogó megoldásokra. Az önálló szolgáltatások és eszközök specifikus funkciókra, betegségekre vagy az adatgyűjtésre koncentrálnak, pl. a cukorbetegek számára készült glükóz-monitorok vagy az emészthető ‘intelligens pirulák’, amelyek nyomon követik a gyógyszerezés betartását.

Ezzel ellentétben az átfogó mHealth megoldások végponttól végpontig terjedő szolgáltatást biztosítanak, amely magában foglalhatja a páciensek oktatását, a diagnosztikai szolgáltatásokat, valamint a betegségek folyamatos adminisztrálását és kezelését.

Az iparági jelentések azt mutatják, hogy a biztosítók az átfogó mHealth megoldások kidolgozásának aktív résztvevőivé válnak, a WellPoint, a Humana, az Aetna és a Highmark olyan kezdeményezéseket indít, amelyek lehetővé teszik a tünetek táv- és/vagy mobil megfigyelését különböző állapotok és betegségek esetén. Ezenfelül, mivel az átfogó mHealth jelentős informatikai infrastruktúrát is igényel, és új eszközök vagy termékek kidolgozását feltételezheti, olyan technológiai cégek, mint a Bosch, az Intel és a Philips is elkezdtek mHealth beruházásokban gondolkodni.

Az Accenture szerint az mHealth fejlődésének korai szakaszára elsősorban a független, önálló megoldások lesznek jellemzőek, majd az önállót és az átfogót ötvöző integráltabb megközelítés fog kifejlődni, míg végül elér egy olyan szakaszba, amelyben a páciensek eredményeit javító átfogó megoldások fognak mindent áthatni.

Az mHealth elfogadásának kihívásai

Mint minden új technológia megjelenésénél, az mHealth elfogadása sem kihívásoktól mentes. A legsürgetőbb problémák közé tartoznak:

Fejlődő üzleti modellek

A gyakorló orvosok, egészségbiztosítók és páciensek érdekei gyakran nincsenek szinkronban, ezenfelül pedig az egészségbiztosítók sem ismerik el az új kezelési módszereket, ameddig nem bizonyított. A különböző piacokon és rendszerekben lévő költségtérítési és kifizetési irányelveknek konzisztensnek kellene lenniük, hogy elősegítsék a nagyobb elterjedést.

Összeférhetetlen technológiai szabványok

Továbbra is vannak megoldatlan technikai problémák a szabványokkal, a biztonsággal, az adatvédelemmel és más szabályozási kérdésekkel kapcsolatban.

Tiltó szabályozási korlátozások


Az Egyesült Államokban az egészségbiztosítási adatvédelemre és a hordozhatóságra vonatkozó törvények továbbra is akadályozzák az egészségügyi adatok harmadik felek hálózataival történő hatékony cseréjét.

Ezeket a kihívásokat közös erővel kezelni lehet, az egészségügyi iparnak pedig milliónyi lehetőség és részvételi szint áll az mHealth-ben való részvételre. Ehhez az kell, hogy az mHealth szolgáltatók flexibilisek, jól finanszírozottak legyenek, tudatában annak, hogy milyen hozzáadott értéket biztosítanak.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50