Számítási felhővel, érzékelőkkel és okostelefonokkal az ízletes mandarinért
Japán fő manderintermő térségének számító Wakayama prefektúrában található Sowakajuen farm kiváló minőségű mandarint termel 60 ezer négyzetméternyi területen. Éves árbevétele jelenleg mintegy 400 millió jen.
A farm mindeddig hosszú évek tapasztalatait, valamint dolgozói tudását és gyakorlati szakértelmét bevetve termesztett kiváló minőségű mandarint. A termelékenység további növelését azonban több kihívás is hátráltatja, pl. a munkafeladatok egységesítése, az egyes feladatok költségének kiszámítása, az idős dolgozók szakértelmének továbbadása és a kevésbé tapasztalt, új dolgozók betanítása, ezért (is) döntöttek az ifokommunikációs technológiák termelésbe való bevonása mellett.
A helyszíni teszt fő célja, hogy segítse a termelőket a munkafeladatok jól időzített végrehajtásában, a működési költségek mérésében, és lehetővé tegye az idősebb termelők tapasztalatainak megosztását a fiatalabb generációval. A projekt az alábbi területeken használja fel a számítási felhőt, az érzékelőket, az okostelefonokat és a PC-ket:
1. Adatkezelés: a gyümölcsöskertekben gyűjtött lég- és talajhőmérsékleti és csapadékadatokat, a dolgozók okostelefonnal rögzített munkanaplóit és a helyszíni fotókat is adatközpont tárolja későbbi felhasználás céljából.
2. A mintegy 5000 fa mindegyike egyedi azonosítószámot kap, olyan adatokkal kiegészítve, mint pl. a gyümölcstermesztési viszonyok napi alakulása vagy az esetleges betegségek, kártevők megjelenése.
3. A jelenlegi és jövőbeni adattömeg elemezésével kinyert információkat felhasználják a jövő termesztési folyamatainak támogatására.
A helyszíni tesztelés a Fujitsu számításifelhő-technológiái, a Fujitsu Laboratories érzékelő-technológiája és egy speciális okostelefon-alkalmazás segítségével zajlik. Az időjárási és mezőgazdasági adatok felhasználása és a múltbeli adatok továbbítása a Wakayama Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Kutatóközpont gyümölcsvizsgáló laboratóriumának felügyelete mellett és együttműködésével történik.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- ZTE Orbit – Újabb olcsó Windows Phone Kínából
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.