Kémprogram az úttesten - avagy mennyire biztonságosak a járművek informatikai rendszerei?
Elkészült az első olyan felmérés, amely a napjaink gépjárműveiben általánossá vált elektromos rendszerek biztonságát vizsgálja. A beágyazott eszközök a járművek majdnem minden részletében használatosak, beleérte a légzsákokat, rádiókat, elektromos üléseket, blokkolásgátlókat, elektronikus érzékelőket (ESP), automatikus menetsebesség szabályozókat (ACC), kommunikációs rendszereket és a kommunikációs rendszereket is. A felmérés nyomán McAfee, a Wind River-rel és az eScrypt-tel együttműködve most közzétette a „Caution: Malware Ahead” (kb. „Figyelem! Kémprogram az úttesten!”) című jelentését a gépjárművek elektromos rendszereinek biztonságával kapcsolatban felmerülő kockázatokról.
Számos egyetem kutatói demonstrálták már, hogy egy jármű kritikus biztonsági komponensei feltörhetőek, ha van fizikai hozzáférés a jármű elektronikus részeihez. Mások kimutatták, hogy a járművek mozgása távolról is követhető, sőt, az utasok privátszférája is megsérthető az RFID címkék követésével, amelyek akár 40 méterről is leolvashatóak.
„Ahogy egyre több digitális technikát használnak a személygépkocsikban, a rosszindulatú szoftverek és a hardvermanipuláció veszélye is egyre növekszik” – mondta Stuart McClure, a McAfee szenior alelnöke és vezérigazgatója. „Számos példa létezik olyan részletes kutatásra alapozott betörésekre, amelyek jól jelzik a veszély realitását. Egy dolog, ha az embernek feltörik a laptopját, de az autója rendszerének „feltörése” akár a használó személyes biztonságát veszélyeztetheti.”
Az autóipar egyre több kényelmi és a vezetési élményt fokozó, személyessé tevő tulajdonsággal és felszereléssel látja el a gépjárműveket. A fogyasztók állandó kapcsolatban akarnak állni még az autóban is, ami arra motiválja a gyártókat, hogy minél magasabb szinten integrálják az autók rendszereit az okostelefonokkal és tabletgépekkel. A legtöbb esetben azonban a biztonságra kevéssé gondoltak, és a jelentés számos feltörhető, vagy már feltört rendszerről számol be.
A McAfee jelentés egyebek közt a következő lehetőségek kockázatait vizsgálja:
- az autó távoli kinyitása mobiltelefonnal
- az autó leállítása távirányítással
- a sofőr helyének, tevékenységeinek és rutinjainak megfigyelése
- személyes adatok ellopása Bluetooth rendszeren át
- a navigációs rendszer leállítása
- a vészasszisztencia rendszerek kikapcsolása
„Az autóipar a fogyasztói és ipari elektronikai rendszerek konvergenciáját tapasztalja. A fogyasztók egyre inkább elvárják ugyanazt a fokú konnektivitást az autókban, mint otthoni és mobileszközeik esetében. De ahogyan nő a konnektivitás, úgy nő a biztonsági veszélyek lehetősége is” - mondta Georg Doll, a Wind River autóipari megoldásokért felelős szenior igazgatója. „A jelentés nagyon is valós biztonsági problémákra hívja fel a figyelmet, és számos autóipari szereplő már a megoldásokon is dolgozik. Az autók fejlesztési periódusait figyelembe véve az iparág számára alapvetően fontos, hogy mihamarabb megkezdjék a megoldások fejlesztését, és összeálljanak azokkal a vállalatokkal, ahol megvan a megfelelő szoftver szakértelem.”
A teljes jelentés elérhető angol nyelven a www.mcafee.com/autoreport címen.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2004 - Las Vegas
- Az Intel visszatér a fogyasztói elektronikába
- 200 milliós Intel-alap otthoni elektronikát gyártó kisvállalatoknak
- Prognózis: 2004-ben 6,5 százalékkal bővül a japán elektronikai ipari termelés
- Organikus alkotóelemek elektronikai alkatrészekben
- Rekordot döntött a Hongkongi Elektronikai Vásár
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.
Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására
Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.