Elhunyt Arthur C. Nielsen, a piackutatás doyenje

MTI Sajtóadatbank, 2011. október 22. 11:34

Elhunyt Arthur C. Nielsen világhírű piackutató, a számítógépes adatfeldolgozás úttörője és a tévéműsorok nézettsége mérésének fejlesztője.

A szakembert életének 92. évében érte a halál az Egyesült Államokban - tájékoztatta pénteken a Nielsen magyarországi ága az MTI-t. Arthur C. Nielsen Jr. volt az, aki a Nielsent a világ vezető piackutató és tévénézettséget mérő vállalatává fejlesztette. Édesapja 1923-ban alapította a céget, nevét számos újítással tette ismertté. A vállalkozás az ifjabb Nielsen révén emelkedett az élvonalba. Arthur C. Nielsen 1945-ben lépett be a céghez, 1957-ben került az elnöki posztra. 1948-ben meggyőzte a vállalat vezetőit arról, hogy hozzák létre az első, általános rendeltetésű számítógépet, Univac elnevezéssel. Pályafutása során több mint húsz vállalat igazgatótanácsának tagjaként is dolgozott, három amerikai elnök tanácsadója volt. 

 
Élete során Arthur C. Nielsen Jr. nagyvonalúan támogatott kulturális és oktatási intézményeket, valamint jótékonysági szervezeteket. A halálhírét tudató közlemény szerint életművét és örökségét egyetlen - az édesapjától tanult - mondattal lehet összefoglalni: "Ha van bizonyos dologról érvényes számadatod, akkor már tudsz valamit".

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05