Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
Öttagú magyar konzorcium dolgozott két évig azon a KMOP-projekten, amelynek eredményeképpen elkészült a viselhető szenzorokon alapuló, az idősek és a rendszeresen sportolók életvitelét támogató multimédiás és mobilkommunikációs termék prototípusa. (Képünk illusztráció, nincs köze a félmilliárdos pályázat keretében elkészült termékekhez). A rendszer három alapelemet integrál: a felügyelt személy életfunkcióit monitorozó, testre rögzíthető eszközt, az adatbázist, valamint a regisztrált adatokat megjelenítő portált.
A viselhető eszközökből különböző bonyolultságúak készültek; a legösszetettebb változat kétcsatornás EKG-t és mozgásérzékelőt tartalmaz. Ez utóbbiak rádiós kommunikációval tartják a kapcsolatot a külvilággal; így jutnak el a mért adatok a távoli szerver adatbázisába. A családtagok, orvosok, ápolók az interneten követhetik a távol lévő felügyelt személy szívműködését, mozgását.
A testre helyezhető eszköz tervezésekor az Innomed a kis méretet, az egyszerű kezelhetőséget és a kényelmes viselhetőséget tartotta szem előtt. Alapkövetelmény volt az akkumulátor hosszú élettartama és egyszerű tölthetősége. Az eszköz rádiós úton egy közeli PC-re, illetve Bluetooth-on vagy a mobilhálózaton keresztül egy távoli adatbázisszerverre képes továbbítani a mért adatokat. A Liferay portáltechnológiával készített felhasználói felület tervezésekor az Aitia fiatalos, divatos és ergonomikus portál kialakítására törekedett, és nem feledkezett meg a web 2.0 lehetőségekről sem. Ezen kívül a sportolóknak, vagy olyan személyeknek, akik naponta nagy stressz hatásainak vannak kitéve, elkészítette azokat a készülékeket, amelyekkel ezek a stresszes időszakok kimutathatóak. Az Apertech egy Oracle alapú adatbázisszervert tervezett, amellyel mind a projekt, mind más mérőműszerek adatai letárolhatók, és elemezhetők. Az adatbázis adatai csak az adatok tulajdonosai számára érhetőek el, betartva az adatvédelmi törvényeket.
„A projektben megterveztük és kifejlesztettük a rendszert, majd elkészítettünk néhány prototípust. Eddigi munkánknak azonban csak akkor van igazi értelme, ha a rendszer minél több idős ember és sportoló életvitelét támogatja. A következő feladat tehát az, hogy megszervezzük a gyártást, továbbá partnereket keressünk a szolgáltatáshoz. A szerszámozáshoz, a sorozatgyártáshoz, a marketinghez és a rendszer majdani működtetéséhez sok-sok pénzre van szükség. Az elkövetkező időszak nagy kérdése, vajon beindíthatjuk-e a sorozatgyártást, és találunk-e partnereket ahhoz a szolgáltatáshoz, amit még a konjunktúra idején álmodtunk meg” – fogalmazott Dévai Endre, az Innomed Zrt. elnöke. A további tervek között szerepel az is, hogy olyannyira lekicsinyítik az élettani funkciókat érzékelő eszközöket, hogy azokat akár ékszerekbe is be lehet majd építeni.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Nincs üzleti siker innováció nélkül
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot
- Pályázatok a biztonságos internet használatról
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.