KKV-k jövedelemtermelő képességének erősítése adat és infokommunikációs megoldásokkal
Új Szakmai Osztály Alakult A Vállalkozások Megsegítésére
Az Elektronikus Adat- és Dokumentumkezelõ Szolgáltatók Szakmai Osztálya (ELADSZ) 2011.11.09-én alakult meg a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Gazdasági Szolgáltatások Tagozat XXVI. osztály részeként. A szakmai osztály elsõdleges célja a hazai kis- és középvállalkozások jövedelemtermelõ képességének erõsítése az adat és infokommunikációs technológiai megoldások hatékony alkalmazása révén.
Az új szakmai osztály elnöke Taivainen Krisztián, az Elastoffice Magyarország kft ügyvezetõ igazgatója lett.
„Nagy megtiszteltetésnek érezzük, hogy olyan értékteremtõ szakmai munkában vállalhatunk fõszerepet, amely a hazai vállalkozások támogatását hivatott szolgálni. Meggyõzõdésünk, hogy a hazai KKV-szektor versenyképességének növekedése a vállalati munkafolyamatok teljes körû kontrollja és biztonságos mûködése révén teljesülhet igazán. A modern technológiai környezetben megvalósuló elektronikus adatkezelés alkalmazásával minden cégvezetõ páratlan versenyelõnyt kovácsolhat vállalkozása számára. Legyen szó vállalatirányítási és kontrolling vagy éppen projekt menedzsment és számviteli folyamatok menedzselésérõl. Az online dokumentum- és iratkezelés révén a vállalati dokumentumok rendszerezett, átlátható és visszakereshetõ formában állnak rendelkezésre a nap 24 órájában. A cégvezetés kezébe pedig olyan kontroll kerülhet, amely birtokában teljes rálátása nyílik a vállalaton belül zajló valamennyi munkafolyamatra” – összegezte Taivainen Krisztián.
A szervezet alapvetõ célkitûzése egy formabontó vállalatvezetési filozófia megismertetése és meghonosítása a hazai vállalati környezetben. Az ELADSZ létfontosságú feladatának tekinti a piaci szereplõk tájékoztatását és edukálását, amelynek keretein belül egy merõben új cégvezetési kultúrát sajátíthatnak el. A BKIK budapesti és országos szakmai szervezetek támogatását élvezve kívánja népszerûsíteni az elektronikus adat- és dokumentumkezelési szolgáltatások sokrétû felhasználási lehetõségeit.
„A kamara mindig is nyitott volt az új, elõremutató lehetõségek és innovációs megoldások iránt. Különösképpen azok a kezdeményezések élvezik támogatásunkat, amelyek a hazai vállalkozó közösség munkáját és eredményességét segítik elõ” – hangsúlyozta Faragó Ilona, a BKIK Gazdasági Szolgáltatások tagozatának elnöke.
Az adat és infokommunikációs technológiai megoldások számtalan példáját láthatjuk, amelyek már bizonyítottak a gyakorlatban. Az új osztály szeretné, hogy minél több cég részese legyen egy sikereses vállalatvezetési kultúrának, amelynek elsõ lépése az azt megalapozó technológia környezet. Az ELADSZ bízik benne, hogy az elektronikus adat- és dokumentumkezelés alkalmazása a kis és középvállalkozások hatékonyságának és eredményességének ugrásszerû fellendülését hozza magával. A szakmai osztály hosszú távú elképzelése egy olyan szakértõi értékteremtõ közösség kialakítása, amely a vállalkozások jövedelemteremtõ képességének növelésén túl további támogató hátteret ad.
„A szakmai munka már kezdetét vette, amelynek hangsúlyos részét képezik a kamara égisze alatt megrendezésre kerülõ különbözõ konferenciák és vállalkozói fórumok. A rendezvények elsõ állomása, egy pénzügyi, számviteli és könyvelõ szakemberek számára tartott elõadás lesz 2011. november 17-én. Az érdeklõdõk hasznos információk birtokába juthatnak az új technológiai lehetõségekrõl, a távkönyvelésrõl és az e-számlát érintõ kérdésekrõl” – hívta fel a figyelmet Faragó Ilona.
Kapcsolódó cikkek
- Database Browser Portable 3.3.1.2
- Database Browser 3.3.1.0
- A Fujitsu SaaS-alapú dokumentumkezelési szolgáltatást indít
- Database Browser Portable 3.3.0.2
- Átfogó dokumentumkezelési megoldások a Canontól
- Sokat veszítünk a hanyag iratkezelésen
- Ezentúl nem adja ki az ismerősök adatait a Google
- 3,5 millió dokumentumot digitalizál a Tesco a papírmentes iroda bevezetésével
- Új Acrobat X megoldások az Adobe-tól
- Új nyílt formátum bemutatkozásával zárult a Budapesti OpenOffice konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.