5 végzetes hiba az ügyfélkezelésben

forrás Prim Online, 2011. november 21. 11:40

Az Onlinet Group mára Európa egyik vezető ügyfélhívó- és interaktív információs megoldások gyártójává, szállítójává nőtte ki magát, s nemzetközi sikerei is azt bizonyítják, ismerik a titkot, mitől lehet sikeres egy vállalat. A jelenlegi gazdasági megszorítások közepette az árnál egy sokkal fontosabb tényező az, hogy az ügyfelek fontosnak érezzék magukat és teljes bizalommal legyenek szolgáltatójuk iránt. Az értük folyó küzdelemben fel kell ismerni, hogy ők azok, akik éltetik az üzletet, akik miatt sikeressé és erőssé válhat egy induló, illetve egy működő cég.

Éppen ezért érdemes odafigyelni arra, mivel járhatunk a kedvükben, és mi az, amivel az őrületbe kergetjük őket. Az Onlinet havonta megjelenő Ügyfél című online magazinja is pontosan ezekre a kérdésekre ad választ, hogy ezzel segítse partnerei számára a hatékony működést és bővítse az elégedett vásárlók körét. A következő 5 tipp segíthet abban, hogy a kitűzött célok sikerré válhassanak.

Lassan járj, tovább érsz

Az egyik legnagyobb hiba, melybe beleeshetünk, hogy mindent akarunk és gyorsan. Nem az ügyfél, hanem kizárólag saját céljainkat helyezzük előtérbe, rengeteg pénzt költünk marketingre, reklámokra ettől várva a gyarapodást. Ám, ez a stratégia nem kifizetődő. Ügyfeleinkre hosszú távú kapcsolatként kell tekintenünk, nézzük meg, mi ösztönzi őket további vásárlásra, mi teszi őket boldoggá. Ne csak barátságosak, barátok is legyünk, érjük el, hogy értékesnek érezzék magukat, s bizalommal forduljanak hozzánk problémájukkal. Nem szabad elfelejtenünk, hogy sokkal könnyebb megtartani vásárlóinkat, mint bővíteni körüket!

A kevesebb néha több

A hatékony kommunikáció a sikeres vállalkozás alapja.  Azonban nem mindegy, hogy hogyan kezdünk ehhez hozzá, a túl sok információ akár el is ijesztheti az ügyfeleket. Többet árt, mint használ, ha nap, mint nap üzenetekkel, hírlevelekkel bombázzuk őket, könnyen elveszthetik érdeklődésüket irántunk, ha így járunk el. Növelhetjük hatékonyságunkat, szimpatikusabbakká válhatunk, ha hagyjuk, hogy ügyfeleink fedezzék fel maguknak széleskörű kínálatunkat. A frappáns blogok, fórumok és cikkek mind-mind jó eszközei a közvetett kommunikációnak.

Hallgatni arany? Nem!

Sem a túl erős, sem a gyenge kommunikáció nem vezet sikerre hosszú távon. Kell az interakció a cég és ügyfelei között, ne várjuk meg, míg ők keresnek fel bennünket problémájukkal vagy panaszaikkal kapcsolatban. Legyünk kezdeményezők, kérjük ki véleményüket, tanácsaikat, kérdezzük őket tapasztalataikról. Így érzik, hogy fontosak nekünk, és ez az, ami aranyat ér.

Ígéret szép szó…

Nagyon fontos, hogy az őszinteségre építsük kapcsolatunkat. Az ígéretek be nem tartásánál kevés dolog okozhat nagyobb csalódást. Legyünk tisztában saját korlátainkkal, ne vállaljuk túl magunkat, mert ennek előbb ügyfeleink, majd mi magunk isszuk meg a levét.

Ahány ház, annyi szokás


Minden ember más. Ezt a mondást úton-útfélen halljuk, már-már közhelyesnek hathat, azonban az ügyfélkezelésben nagyon fontos szerepet játszik, hogy tudjuk, nem vagyunk egyformák. Éppen ezért igyekezzünk olyan marketingtevékenységet folytatni, amely mindenkihez szól, találjuk meg azt az utat, melyen mindenki szívesen jár.

Az ügyfélkezelés szempontjából tehát a legfontosabb, hogy tiszta fejjel, józan ésszel gondolkodjunk saját vállalkozásunkról. Az idő pénz, mely ebben az esetben úgy nyilvánul meg, hogy minél több időt szán ügyfeleire, annál biztosabb lábakon áll majd cége és annál több ügyfele lesz hűséges Önhöz!

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50