Jövő héten jön az Innovatív BI konferencia

forrás: Prím Online, 2012. november 12. 15:49

Az üzleti intelligencia továbbra is rohamléptékben fejlődik, egyre újabb és újabb területeken jelennek meg a vállalati döntéshozatalt segítő megoldások. Az analitika élvonalával foglalkozó Innovatív BI konferencia programjában idén a többek között a mobil BI megoldásokról, az adatvizualizáció legjobb gyakorlatáról és a felhőalapú elemzési platformokról lesz szó.

 

A vizuális analitikától a Facebook elemzésekig

Napjainkra mind a hagyományos IT szállítók (IBM, Oracle, Microsoft, SAP), mind a kifejezetten erre a területre szakosodott BI specialisták (MicroStrategy, QlikView, SAS, Tableau) aktívan fejlesztik és forgalmazzák vizuális analitikát segítő megoldásaikat. A felhasználók kedvencének számít ez a terület, mivel a könnyen használható és látványos szoftverek lehető teszik az üzleti adatok gyors áttekintését és elemzését, méghozzá önállóan, az informatikai terület segítsége nélkül.

 

Szintén fontos trendnek számít a hagyományos alkalmazási platformokat egyre inkább kiváltó mobil és felhőalapú BI megoldások terjedése, amely részben az adatok elérésében, részben az üzemeltetés és bevezetés hatékonyságában kínálnak új, vonzó alternatívákat.

 

A gyűjtött és elemzett információk köre is egyre bővül, a hagyományos tranzakciók mellett egyre gyakoribb az ügyfelek viselkedési adatainak és véleményének elemzése. Akár a céges weboldal forgalmának elemzéséről, akár a Facebook vagy Twitter adatairól van szó, az új adatforrások új döntési szempontokat nyújtanak a vállalatoknak.

 

A konferencia programjában több szállító is bemutatja a fenti problémákra kínált innovatív megoldásait, és néhány felhasználói esettanulmány is ismertetésre kerül.

 

Sikertényezők a BI-ban

A technológiai újdonságok mellett az idei konferencia komoly hangsúlyt fektet az üzleti intelligencia alkalmazásainak sikertényezőire is.  Hiszen nem sokat érnek a legkorszerűbb szoftverek sen, ha a bevezetés maga nehézségekkel küszködik.

 

Az egyik fontos sikertényező a belső marketing, azaz a vállalati adattárház és BI rendszer népszerűsítése a felhasználók körében.  Nem szabad tétlenül várni, hogy a potenciális célközönség majd magától, mindenféle támogatás nélkül  elkezdi használni a döntéstámogató eszközöket. De az is fontos, hogy nem keletkezzenek a felhasználói oldalon irreálisan magas, a valóságban nem teljesíthető elvárások.

 

A másik érdekes szempont az informatika világában jól ismert „Venni vagy építeni?” kérdés. A BI rendszerek egyre szélesebb körű elterjedésével sok vállalatnál felmerül, hogy részben vagy egészben belső erőforrásokra támaszkodva végezze a fejlesztéseket.

 

A BI sikertényezőivel foglalkozó szekcióban többek között a K&H Bank, a Morgan Stanley, a Prezi.com és a KSH részéről fognak előadások elhangzani.

 

 

Innovatív BI konferencia

2012. november 19-20.

Hotel Mercure Buda

A konferencia oldala a rendezvénynaptárban

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50