A Facebook használata irigységet és elégedetlenséget válthat ki
Irigységet és elégedetlenséget válthat ki a Facebook közösségi portál használata egy hétfőn bemutatott német kutatás szerint.
A berlini Humboldt Egyetem és a darmstadti műszaki egyetem kutatásában csaknem 600 Facebook-felhasználót kérdezték meg a közösségi portál használata alatt és után tapasztalt érzelmekről. Több mint egyharmaduk túlnyomórészt negatív érzelmekről, szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számolt be. Jellemzően azok a felhasználók tapasztaltak negatív érzelmeket, akik inkább fogyasztották az információt, mintsem termelték, vagyis nemigen kommunikáltak barátaikkal, ismerőseikkel, hanem áttekintették a megosztott bejegyzéseket, fényképeket, egyéb tartalmakat.
A kutatók szerint a negatív érzelmeket a Facebookon túlsúlyban lévő pozitív üzenetek kibocsátói iránt támadó irigység, és az ebből fakadó elégedetlenség váltja ki. A Facebook és más közösségi portálok minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltatnak információt a hasonló helyzetben lévő emberekről. A kép azonban torzít, mert a felhasználók elsősorban kellemes élményeket osztanak meg és sokszor túloznak, az életük negatív fejleményeit pedig nem nagyon részletezik. A saját helyzet és a látszólag sikert sikerre halmozó barátok helyzetének összevetése - a társas összehasonlítás folyamata - pedig irigységet és elégedetlenséget szül.
A közösségi oldalak használata akár "az irigység spiráljába" is lökhet, mert az irigység miatt a felhasználó még inkább a saját életének pozitív, örömteli vonásainak bemutatására koncentrálhat, ami éppen ugyanezt a hatást válthatja ki a barátainál, ismerőseinél - vélik a német kutatók.
http://www.hu-berlin.de/pr/pressemitteilungen/pm1301/pm_130121_00
Kapcsolódó cikkek
- Magyar nyelvű tanulmány közösségi oldalak akadálymentesítéséről fogyatékkal élők számára
- Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Közelben.hu: A közelben lévő legjobb helyek a Sanoma új közösségi oldalán
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Mostantól érezheted is, ha lájkolnak!
- Egymilliárd felhasználó a Facebookon!
- A közösségi média felé nyit a bécsi érsekség
- EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat
- Az olasz kormányfőt paradicsommal dobálják a Facebookon
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...