Összehangol a versenyhivatal és a hírközlési hatóság

forrás: Prím Online, 2013. március 1. 13:30

Március 1-jétől hatályos az a megállapodás, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke írt alá. Az együttműködés célja, hogy a szervezetek hatékonyabban hangolják össze a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyeletét. Az egyezség része az is, hogy az NMHH hozzáférést nyújt a GVH-nak a tévékben, rádiókban első alkalommal megjelenő reklámok adatbázisához.

A dokumentum rögzíti azokat a feltételeket, amelyek segítségével a GVH és az NMHH a törvényekben is előírt együttműködése gördülékenyebbé válik a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyelete terén. Tájékoztatják egymást az ágazati és szakhatósági vizsgálatokról, a piacelemzési, a piacfelügyeleti, valamint a versenyfelügyeleti eljárásokról, a jogszabály-tervezetek kapcsán kialakított véleményükről, és rendszeres konzultációt tartanak a két szervezet munkatársainak részvételével. Törekszenek a fogyasztói tudatosság növelését célzó kommunikációs tevékenységük összehangolására.


Az NMHH a GVH rendelkezésére bocsátja az országos televíziókban és rádiókban első alkalommal megjelenő reklámok adatbázisát, hogy megkönnyítse a megtévesztő hirdetések és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat regisztrálását.


A dokumentum a két szervezet között 2005 óta hatályos megállapodást váltja fel. Az együttműködés aktualizálásának köszönhetően a GVH és az NMHH számára még könnyebbé és hatékonyabbá válik a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyelete, azok megbízható és átlátható működésének biztosítása, valamint a tisztességes piaci verseny fejlesztése és az üzleti bizalom elősegítése.
 

Kulcsszavak: távközlés GVH NMHH

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05