Cséfalvay a magyar startupok lehetőségeinek bővítéséről tárgyalt a Szilíciumvölgyben
Megtettük az első fontos lépéseket, hogy hidat építsünk a magyar startup vállalkozások számára Magyarország és a Szilíciumvölgy között - jelentette ki pénteken telefonon az MTI-nek San Franciscóból Cséfalvay Zoltán, a nemzetgazdasági minisztérium gazdaságstratégiáért felelős államtitkára.
"A szilíciumvölgyi inkubátorok azt a segítséget tudják megadni a magyar startup (induló technológiai) vállalkozásoknak, hogy azok megerősödve tudjanak kilépni a globális piacra" - nyilatkozott az államtitkár. Rámutatott: fennáll a lehetőség, hogy a magyarországi startup-versenyben jól szereplő vállalkozások rövidebb időre ki tudjanak költözni a Szilíciumvölgybe, hogy elsajátíthassák az ott honos gondolkodásmódot. A Plug and Play inkubátorral egyébként Németország, Csehország, Szlovákia, Spanyolország és Írország állami vállalkozásfejlesztési szervei már kiépítettek hasonló kapcsolatokat.
A San Francisco üzleti fórumon az államtitkár elmondása szerint az amerikai résztvevők részéről nagy figyelem irányult a magyar kormány által két hete bejelentett programra, amely magán- és állami forrásokkal együtt vállalat-inkubátorok létrejöttét támogatja. A konstrukció iránt érdeklődés mutatkozott, mind a tudással, mind a tőkével való részvétel oldaláról. Kedvező visszhangot váltott ki, hogy a megerősödésükig két éven át támogatandó kezdő technológiai vállalkozásokat maga az inkubátor válogatja ki.
A megbeszélésen magyar résztől Cséfalvay államtitkár mellett Korányi László, a Nemzeti Innovációs Hivatal megbízott igazgatója, Horváth Zoltán, az ELTE dékánja, Reich Lajos, a GE Healthcare elnöke, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) innovációs bizottságának elnöke és Hild Imre, az iCatapult vezetője vett részt.
Cséfalvay Zoltán csütörtökön San Joséban megbeszélést folytatott a Flextronics felső vezetésével. Felvetődött, hogy a cég egy termékfejlesztési központot hozzon létre Magyarországon. "Nyilván ennek a részletei még kidolgozást igényelnek, de a javaslat pozitív fogadtatásra talált mindkét oldalról" - jelentette ki az államtitkár. Rámutatott, hogy a Flextronics több telephellyel is jelen van Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- Rekordszámú jelentkező a BB startup versenyére
- Rekordszámú jelentkező a BB startup versenyére
- Távirányítású kerekesszék és gyerek biciklifék a SUU sztárjai
- Távirányítású kerekesszék és gyerek biciklifék a SUU sztárjai
- Gokart fedélzeti applikáció nyert a tavaszi Startup Weekenden
- Gokart fedélzeti applikáció nyert a tavaszi Startup Weekenden
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.