A BBC bemutatta jövőképét

forrás: Prím Online, 2013. október 28. 10:06

A BBC Worldwide vezérigazgatója, Tim Davie bemutatta a BBC világméretű márkaépítésről, közönségbővítésről és kereskedelmi megtérülésről szóló új jövőképét. A vállalat új, globális BBC-márkanevet is bevezet.

A terv lényege, hogy a vállalat több forrást fektet a tartalomkészítésbe, biztosítva a BBC Worldwide prémium műsorellátottságát; három új fogyasztói márkanevet vezet be, továbbá kiemelten a digitális innovációra összpontosítva többféle piaci csatornán keresztül több fogyasztóhoz jut el.

 

Tim Davie a következőt nyilatkozta: „A BBC Worldwide eddig is szép eredményeket ért el a brit műsorok világméretű terjesztésében, a nemzetközi közönség, a tv-díjfizetők és a szakmai körök megelégedésére. A gyors piaci változások azonban ritmusváltást indokolnak. Konkrétan: több pénzt fektetünk a sikerünket megalapozó, csak ránk jellemző tartalom gyártásába, és világszerte maradéktalanul hasznosítjuk a BBC-márkában rejlő lehetőségeket.”

 

 

 

200 millió font befektetés a prémium tartalom előállításába

 

A munkatársaknak tartott beszédében Davie megerősítette a BBC Worldwide szándékát, hogy többet költ műsorgyártásra, és évi 30 millió fontról várhatóan mintegy 200 millióra emeli az e célra fordított összeget. Ez szorosabb együttműködést jelent a tartalomkészítőkkel (a főbb partnerek: BBC Productions, a BBC Worldwide saját produkciós bázisa, valamint független produkciós vállalkozások), több prémium tartalom készül majd, a BBC Worldwide több műsort rendel és finanszíroz a BBC Worldwide csatornák számára, továbbá több koprodukció és nem kábelcsatornákra készülő műsor várható. A tervek szerint a BBC Worldwide a legszínvonalasabb, és egyben sajátosan brit prémium műsorok gyártását helyezi előtérbe.

 

E kezdeményezés jegyében a BBC Worldwide múlt héten bejelentette, hogy a BBC Natural Histroy részlegének fő koprodukciós partnere lesz. A vállalat további műsorterveket is bejelentett, egyebek közt a Los Angeles-i BBC Worldwide Productions új drámasorozatot készít a BBC AMERICA megbízásából Intruders (Betolakodók) címmel.

 

Tim Davie hozzátette: „A jelentősen emelkedő műsorgyártási keretnek köszönhetően a BBC Worldwide több műsort adhat el külső partnereknek, és gazdagabb műsorválasztékot sugározhat a BBC saját csatornáin. Feltett szándékunk, hogy minél szélesebb közönséghez juttassuk el a színvonalas BBC és brit műsorokat, ezen ambíciónkat a közkedvelt éves globális műsorbörzénk bővítésével, fejlesztésével szeretnénk elérni. A 2014-es BBC Showcase minden eddiginél nagyobb szabású rendezvény lesz, és vásárlási rekordra számítunk.”


Új fogyasztói márkanevek

 

A műsortartalom erősítése mellett a BBC Worldwide három új műfajjal tervezi bővíteni világszerte kedvelt csatornahálózatát, illetve szolgáltatási körét. Az új márkákat részben új csatornák formájában, részben pedig új, illetve átalakított, digitális szolgáltatások keretében vezeti be. A bevezetésre 2014-től folyamatosan, országfüggő ütemezésben kerül majd sor.

 

A BBC világszerte legendásan jó hírére építő új csatornák a tervek szerint a legjobb brit prémium műsorok forrásai lesznek a dokumentum, ismeretterjesztő-szórakoztató és dráma kategóriákban, így e műfajoknak, illetve a digitális platformoknak köszönhetően új közönséghez jutnak el. A BBC Worldwide néhány országban részben megtartja az eddigi csatornáit, nem változik például a BBC AMERICA.

 

Davie megerősítette, hogy az elképzelések szerint a BBC Earth lesz a vállalat prémium dokumentumcsatornája, a földtörténettől kezdve az embert körülvevő világon és a világűrön át a tudományokig terjedő műsorválasztékkal. A vállalat másik újdonsága a prémium dráma kategória központjának szánt, színvonalas brit premierműsorokat sugárzó BBC First lesz. A BBC First jövő augusztusban debütál Ausztráliában, a Foxtel platformon. Néhány hónapon belül még egy új, férfiaknak szánt csatorna bejelentése várható, amely a BBC legnemesebb, szókimondó talkshow hagyományait folytató műsorválasztékkal új etalonná válhat.

 

„A BBC Earth a legalkalmasabb csatorna arra, hogy a BBC prémium dokumentum műsorait megismertessük a világ közönségével. Ezt a YouTube csatornán élőben közvetített nagy sikerű japán partnerrendezvénnyel, továbbá kábel és digitális platformok műsorblokkjaként már be is bizonyította. A BBC Earth csatornát 2014-ben, a BBC AMERICA részeként tervezzük elindítani”, nyilatkozta Davie. „Ez a megfelelő pillanat és eszköz. A BBC most világméretekben vezető szerepre tehet szert az antropológiától az állatvilágon és a tudományokon át a naprendszerig terjedő dokumentum műfajban.”

 

„Emellett új kínálaton is dolgozunk a BBC First számára. A dráma műfajt középpontba helyező BBC First csatornán a nemzetközi közönség elsőként láthatja majd az eredeti és felejthetetlen brit műsorok széles választékát."

 

Digitális újdonságok

 

A következő három évben átalakul a BBC.com, a BBC honlapjának nemzetközi változata, hogy a BBC elérhesse nemrég bejelentett célját, miszerint világméretekben duplájára, heti 250 millióról 500 millióra kívánja növelni látogatóinak számát. Az átalakulás során megnő a videótartalmak aránya, továbbá a BBC teljes online kereskedelmi kínálata egy helyen jelenik meg.

 

Az új BBC.com honlap videólejátszója hosszú formátumú műsorok lejátszását is lehetővé teszi, továbbá a honlap egységes digitális piaci csatornát biztosít a BBC.com partnerei és hirdetői számára. E lépés részeként a jelenleg 16 országban tesztelt globális iPlayer alkalmazást nem vezetik be további országokban, hanem a javaslat szerint idővel ez a szolgáltatás is felkerül a BBC.com honlapra.

 

A BBC főigazgatója, Tony Hall bejelentése szerint a BBC.com kezdeményezés keretében új kereskedelmi szolgáltatást is bevezetnek: a BBC Store-nak köszönhetően a brit fogyasztók megvásárolhatják, megnézhetik és tárolhatják kedvenc BBC-műsoraikat; a BBC ebben a formában szeretné bővíteni és élvezetesebbé tenni a hazai fogyasztók rendelkezésére álló választékot. Davie ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a BBC Store nemzetközi változatának bevezetése is szerepel a tervek között.

 

Davie így nyilatkozott: „A BBC Worldwide következő fejlődési fázisára vonatkozó tervek sikeres működési feltételeket biztosítanak a következő három évre, illetve hosszabb távra. Ezt részben a műsorgyártásra szánt források bővítése, részben az új BBC-márkák bevezetése, részben pedig az ütőképesebb, egységes digitális honlap teszi lehetővé számunkra. E három befektetési prioritás együttesen növeli a BBC világméretű „lábnyomát”); saját szolgáltatásainknak és jelentős társszolgáltatói műsoreladásainknak köszönhetően több BBC-műsor, illetve brit tartalom juthat el a nagyközönséghez, valamint a BBC is megnövekedett, fenntartható bevételre számíthat."

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.

2024. január 29. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05