Hat százalékos bővülés az online és mobil hirdetési piacon

forrás: Prím Online, 2013. november 22. 17:04

Az IAB közzétette harmadik negyedéves eredményeit az online és mobilpiac alakukulásáról. Az Adex NORI mutatói alapján 5,9 szátalékkal növekedett ez a piac az előző évhez képest.

A piac növekedési dinamikája ugyan egy picit visszaesett a második negyedév 6,1 százalékos bővülési üteméhez képest, ám így is gyorsabb a bővülés mint egy éve ilyenkor, amikor 5,7 százalékot mutatott a NORI.

 

A mutató összetevői között a webes és molbil piaci – utóbbi csökkenő dinamikával - bővült, míg az email szegmens visszaesett.

 

Nagy kérdés, hogy az utolsó negyedév hoz-e a tavalyihoz hasonló kiugróan jó számokat. 2012-ben az októbertől decemberig terjedő időszakban egy tizedével növekedtek a webes és online reklámbevételek.

 

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.

 

A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,1%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,7%

2012 q4

10,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

·   Adaptive Media

·   Axel Springer Magyarország

·   CEMPSH

·   Est Media Group

·   EVO Media

·   Gmedia

·   Hírek Média

·   Híreső

·   HVG Kiadó

·   HWSW

·   Infinety

·   Inform Media Online

·   Madhouse

·   Magyar Jeti

·   MTM-SBS

·   MTVA Online

·   Net Média

·   Optimusz Direkt Marketing

·   Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató

·   Ringier Online

·   R-Time

·   Sanoma Budapest

·   Thinkdigital

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05