Valós idejű vonatmenetrend okostelefonra

Czipperer Dia, 2014. január 22. 11:34

A GYSEV továbbfejleszti utastájékoztató rendszerét, melynek részeként újabb helyszínek kerülnek az állomási utastájékoztató rendszerbe. Az utasok pedig a plakátokon található QR-kódokkal az okostelefonjukra is letölthetik a valós idejű menetrendet.

Újabb várótermekben találkozhatnak az utasok információs monitorokkal, melyek valós idejű adatokkal szolgálnak a járatokkal kapcsolatban. A mostani fejlesztés olyan állomásokat érint, ahol intercity-vonatok is közlekednek.

 

Négy településen helyeztek el 107 cm átmérőjű monitorokat: Répcelakon, Csornán, Kapuváron (itt felújítási munkák miatt később szerelik fel) és Fertőszentmiklóson. Így ezentúl a késések pontosan nyomon követhetők, hiszen a kijelzőkön a valós idejű adatok szerepelnek.

 

A virtuális utastájékoztatás

 

A GYSEV fejlesztései közé tartozik az is, hogy mindezt kiterjessze okoseszközökre is. Az állomásokon plakátokat helyeznek el, melyeken QR-kódok találhatók. Ezeket okostelefonnal beolvashatják a felhasználók, és a telefonon azonnal megjelenik az adott állomás menetrendje, amely csakúgy, mint a kijelzők, valós idejű adatokkal szolgálnak.
 

 

Előnye mindennek, hogy miután ezt letöltötték, később ezt más helyszínen, más időpontban is megtekinthetik, amellyel – a késések függvényében – kalkulálhatják utazásukat, vagy ismerőseiket, barátaikat is tájékoztathatják az aktuális információkról.

 

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta, büszkék rá, hogy mindkét esetben saját fejlesztés valósulhatott meg. A projekt azonban itt nem ért a végéhez, a tervek között szerepel ugyanis, hogy a következő hónapokban a Győr-Sopron vonal összes állomásán valamint megállóhelyén kihelyezik majd a QR-kódokat tartalmazó plakátokat. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05