Női karrierlehetőségek Budapesttől Bostonig - Lányok Napja az XAPT-nál
A Nők a Tudományért Egyesület idén április 24-ére hirdette meg a „Lányok Napja” programot, amelynek során nyílt nap keretében nyerhettek betekintést a középiskolás lányok egy-egy hazai vállalat életébe. A kezdeményezéshez a szoftverfejlesztéssel foglalkozó XAPT is csatlakozott, és érdekes, interaktív programokkal várták budapesti irodájukban a középiskolás lányokat. A hazai lehetőségek mellett nemzetközi helyzetjelentést és kitekintést is kaptak a résztvevők a vállalat egyik az Egyesült Államokban dolgozó kolléganőjétől egy videokonferencia keretén belül.
„Véleményünk szerint az információtechnológiai pálya nem csak a férfiak számára tartogat biztos karrierlehetőségeket, ezért örömmel vettünk részt a „Lányok Napja” kezdeményezésben. Az XAPT-nál a hazai átlagnál magasabb a női munkaerő aránya, így hitelesen tudtuk bemutatni vállalatunkat és irodánkat a karrierlehetőségeket kereső lányoknak. Munkatársaink örömmel meséltek arról, hogyan kerültek az IT világába, a mindennapi irodai életükről, a folyamatos képzési lehetőségekről és a nemzetközi irodáinkban szerzett tapasztalataikról – mondta el Kulcsár Melinda, az XAPT Hungary partnerkapcsolati igazgatója. „A program végén a lányok elmondták, hogy pozitív élmény volt számukra egy IT-cégnél eltölteni a délelőttöt, nagyon tetszett nekik az itt tapasztalt fiatalos légkör, és különösen vonzónak találták a külföldi karrierlehetőségeket. A visszajelzések arra ösztönöznek minket, hogy a jövőben is részt vegyünk a kezdeményezésben és minél több középiskolás lánynak mutassuk meg az információtechnológia területén várható lehetőségeket.
A délelőtt folyamán az érdeklődők élő Skype bejelentkezés segítségével beszélgethettek az XAPT egyik bostoni kolléganőjével, aki egy projekt kedvéért költözött hosszabb időre az Egyesült Államokba. A beszélgetés során a tanulók bővebb információt kaphattak a külföldi karrierlehetőségekről, az ehhez szükséges képzésekről és az amerikai hétköznapok érdekességeiről. Az XAPT irodájában tartott „Lányok Napja” programot értékes nyereményekért zajló kvízjáték zárta.
A Lányok Napja program célja, hogy inspirálja és bátorítsa a lányokat, hogy ne hagyományok vagy elvárások alapján válasszanak pályát, hanem merjenek nyitni olyan jövőorientált szakmák felé, mint például az informatikai vagy mérnöki tevékenységek. Az informatikai szektor számára nagy segítség lenne, ha több nőt tudnának alkalmazni. A számítások szerint több mint tízezer álláshely betöltetlen ebben a szakmában.
Az XAPT folyamatosan fejlődő és bővülő technológiai vállalatként naponta találkozik a szakemberhiány okozta kihívásokkal, amelyekre megoldást jelenthet a női munkavállalók számának növekedése, ezért kiemelkedő hazai és nemzetközi karrierlehetőséget, valamint folyamatos továbbképzést biztosítanak számukra.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik
- Számos új funkcióval érkezik a Microsoft Dynamics AX 2012 R3
- XAPT: partnertalálkozó és új Microsoft Dynamics NAV 2013
- Plüssmackóba épített szenzor győzött a női startup versenyen
- Keresik a közép-kelet európai régió legjobb női startupjait
- Az XAPT csoport a tavalyi 50 után idén is 40 százalékos növekedést tervez
- Group IT vezető az XAPT-nál
- Vége a férfi dominanciának a neten
- Az XAPT felvásárolta az LLP Dynamics vállalatcsoportot
- Idén karácsonykor a nők aktívabbak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.