Több ezren szeretnének a Nokia top mérnökei lenni

Újszerű megoldással keresi a Nokia a munkatársakat a vállalat 150 szoftverfejlesztői pozíciójára

forrás: Prím Online, 2014. június 26. 17:12

Óriási az érdeklődés a munkaerőpiacon alig néhány héttel azután, hogy a Nokia bejelentette, bővíti magyarországi kutatás-fejlesztési központját, és ezáltal 150 új munkahelyet hoz létre. A Nokia erre a célra létrehozott honlapját, a www.topmernok.hu oldalt a bejelentést követő órákban 1500-an tekintették meg, és több százan töltötték ki a tesztet, hogy megtudják, megfelelnek-e a pozíció betöltéséhez szükséges követelményeknek. Az innovatív kampánynak köszönhetően a vállalat vezetői gyorsan ki tudják szűrni a több ezer jelentkezőből azokat, akik „top mérnökök” lehetnek.

Közel egy évvel ezelőtt a Nokia – melynek Networks üzletága korábban Nokia Solutions and Networks, ill. NSN néven volt ismert – stratégiai megállapodást kötött Magyarország kormányával a munkahelyteremtés és a vállalat hosszú távú magyarországi jelenlétének előmozdítása érdekében. A májusban aláírt munkahelyteremtő programról szóló megállapodás értelmében a Nokia 150 fővel bővíti magyarországi K+F központját, valamint kötelezettséget vállal arra, hogy az így létrejövő munkahelyeket és kutatás-fejlesztési kapacitásokat 5 éven keresztül fenntartja. Mindehhez a magyar állam közel 211 millió Ft-os vissza nem térítendő támogatást biztosít. A megállapodást követően a cég magyarországi létszáma közel 1400 főre emelkedik.

A legalkalmasabb munkatársak megtalálására a Nokia egy új toborzási formát alkalmazott. A „Top mérnök vagy” névre keresztelt kampány célja, hogy leegyszerűsítse és érdekessé tegye a folyamatot. A www.topmernok.hu oldalon az érdeklődők egy web-alapú feladatsor segítségével kipróbálhatják tudásukat, és a hagyományos állásinterjúkhoz képest gyorsabban és kényelmesebben teljesíthetik a kiválasztási folyamat első fázisát. Az email címmel történő regisztrációt követően a jelentkezők egy interaktív, szakmai tesztet tölthetnek ki. A teszt sikeres teljesítését követően a Nokia munkatársai felveszik velük a kapcsolatot, és a kiválasztást a továbbiakban a megszokott módon folytatják. A honlapon ezenfelül hasznos információkat lehet találni a cégről, valamint az aktuális pozíciókról.

A „Top mérnök vagy” kampány segítségével az elkövetkezendő hónapokban 150 új, magasan képzet szoftvermérnököt vesz fel a Nokia, kiváló karrierlehetőséget, érdekes szakmai kihívásokat és kimagasló anyagi megbecsülést kínálva – akár pályakezdők számára is.

„Az új módszer segíti a HR-es kollégákat, és hatékony szakmai szűrőként funkcionál, hiszen a nagy érdeklődés következtében több ezer önéletrajz érkezik rövid időn belül hozzánk. A honlap nélkül rengeteg időbe telne kiválasztani azokat a jelentkezőket, akiket érdemes behívni interjúra.” – mondta Zagyva Béla, a Nokia magyarországi igazgatója.

A Nokia előrejelzései szerint 2020-ra robbanásszerű fejlődés várható a mobilhálózatok terén. Egyrészt a mobil-adatforgalom ezerszeresére fog növekedni, melynek oka, hogy 500 millió helyett 5 milliárd ember fog internetezni, és a napi 10 MB helyett 1 GB mobil-adatforgalmat fog lebonyolítani. A másik jelentős változás, hogy a növekedés térben és időben még inkább változó lesz. Végül, de nem utolsó sorban, a jelenleginél sokkal több eszköz és gép is csatlakozni fog a mobilinternetre.

A Nokia mérnökei olyan új fejlesztéseken dolgoznak, mint a 4G/LTE és az LTE-hálózatokon nyújtott hangszolgáltatás, valamint műszaki támogatási szolgáltatást biztosítanak a vállalat ügyfeleinek világszerte. Bizonyított szakértelmének köszönhetően a magyar K+F részleg most a legfejlettebb felhőalapú telekommunikációs megoldások irányába bővíti a tevékenységét, melyek segítségével a hálózatüzemeltetők kezelni tudják majd a kiszámíthatatlan adatforgalom-növekedést, mindeközben jelentősen javítva a felhasználói élményt is.
 

Kulcsszavak: munkaerő karrier HR Nokia

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09