Hatósági szerződést kötött az NMHH és a UPC

A középpontban az előfizetői érdekek védelme áll

forrás: Prím Online, 2014. július 4. 14:48

Az előfizetői érdekek védelmében kötött hatósági szerződést az NMHH és a UPC. Ebben a UPC által önkéntesen vállalt kötelezettségek konkrét, jól alkalmazható jogvédelmet nyújtanak aö összes olyan előfizetőnek, akiknek szerződése a UPC által 2012 novemberében megküldött ajánlat alapján ráutaló magatartással újult meg. A megállapodás értelmében ezek a szerződések változatlanul érvényben maradnak, a szolgáltató ugyanakkor vállalta, hogy a kétoldalú szerződésmódosításokat a továbbiakban csak akkor tekinti elfogadottnak, ha azokat az előfizető kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta. 

Az NMHH és a UPC által megkötött hatósági szerződés kiemelkedő jelentőségű a fogyasztóvédelemben, hiszen az az előfizetők védelmében olyan kötelezettségeket tartalmaz a szolgáltató számára, amelyek garantálják, hogy az előfizetőket ne érhessék hátrányok a megújított szerződések miatt. A  hatósági szerződés a UPC érintett ügyfelei számára megnyugtató módon rendezte az előfizetői szerződések ügyét, az NMHH pedig a megállapodás révén a fogyasztók számára hatékony jogvédelmi kereteket biztosított.

 

A hatósági szerződés rögzíti, hogy a 2012 novemberében a UPC ajánlatának elfogadásával módosított előfizetői szerződések formája és tartalma változatlan, a UPC ugyanakkor – annak érdekében, hogy  a hatósági eljárásban feltárt szolgáltatói magatartásból az előfizetőket semmilyen hátrány ne érhesse – vállalta, hogy ezeknek az előfizetői szerződéseknek az esetében nem alkalmazza a ráutaló magatartással kötött szerződésekre vonatkozó törvényi kivételt. Vagyis a kétoldalú módosításokat pusztán ráutaló magatartás, például a szolgáltatás változatlan igénybe vétele vagy a havidíj befizetése esetén nem tekinti elfogadottnak. Az érintett szerződések kétoldalú szerződésmódosítás során csak az előfizetők kifejezett szóbeli vagy írásos elfogadó nyilatkozatával változtathatók meg.

 

 

Korábbi hatósági eljárásában az NMHH azt állapította meg, hogy a UPC 2012 novemberében nem az elektronikus hírközlési törvénynek megfelelően járt el az előfizetői szerződések megszüntetése és új formában, ráutaló magatartással történő létrehozatala során. Emiatt többek között bírságot szabott ki a vállalatra és a szerződések korábbi állapotra való visszaállítását rendelte el. A UPC felülvizsgálati kérelme nyomán született bírósági ítélet részben osztotta mindkét fél álláspontját, és tett mind a két fél számára kedvező megállapításokat is.

 

A bíróság megerősítette az NMHH határozatát a bírságról és arról, hogy az előfizetői szerződések megszüntetése nem a jogszabálynak megfelelően történt. Ugyanakkor azt is kimondta a bíróság, hogy a hatóság nem rendelheti el az előfizetői szerződések tartalmának megváltoztatását. A bíróság emiatt új eljárás lefolytatására kötelezte a hatóságot, ennek kapcsán kezdeményezte a UPC a hatósági szerződés megkötését.

 

A dokumentumban a két fél megnyugtató és előremutató módon tisztázta az érintett előfizetői szerződések helyzetét, így az ügyfelek nem kerülhetnek hátrányba szerződéseik 2012-es megújítása miatt. A szolgáltató és a hatóság a megállapodás megkötésével is kifejezte elkötelezettségét a fogyasztói érdekek hatékony védelme iránt. A szerződés a UPC önkéntes vállalásával automatikusan rendezi az érintett előfizetői szerződések ügyét, a szolgáltató ügyfeleinek semmi teendőjük nincs ezzel kapcsolatosan.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05