Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 21. 11:38

Az európai munkavállalók szerint hatékonyabb lehet a munkavégzés, ha az alkalmazottak korlátlan internet-hozzáférést kapnak számítógépükön, mobiltelefonjukon, és szabadabban oszthatják be munkaidejüket. A Samsung megbízásából végzett kutatás szerint az európai munkavállalók egyre gyakrabban intézik privát ügyeiket irodájukból, viszont ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a munkaidőn kívüli munkával töltött órák száma is. 

A legújabb kutatások arra világítanak rá, hogy a 9-től 5-ig tartó munkaidőnek vége, hiszen manapság egyre inkább összemosódik a munkával töltött idő és a privát életünk. A Samsung kutatásából kiderül, hogy a megkérdezett 4500 európai munkavállaló 75 százaléka intézi személyes ügyeit munkaidőben, és körülbelül ugyanennyien munkaidőn kívül végzik el irodai teendőik egy részét. Érdekesség, hogy a munkavállalók közel fele szerint azáltal, hogy megválaszthatják, mikorra essenek a munkaórák, nem csak sokkal több feladat elvégzésére képesek egy adott időn belül, de a személyes teendőiket is hatékonyabban tudják elintézni.

 

A megkérdezett vállalatok hasonló tapasztalatokról számolnak be: ha teljes ellenőrzésük alatt tartják, hogy mikor mit csinálnak a munkatársaik, a munka eredményessége ellen dolgoznak. Ha engedik, hogy a munkaidejüket a nekik tetsző módon összehangolják, sokkal hatékonyabban végzik el a feladataikat.

 

A magánéletnek és a munkának ezt a fajta összemosódását egyértelműen a hordozható elektronikus eszközök és az ahhoz kapcsolódó alkalmazások tették lehetővé: egy átlagos munkavállaló okostelefonján például 10 személyes célokra használt alkalmazás - mint például a Facebook, a WhatsApp vagy a Candy Crush – és 8 munkához köthető applikáció – úgy mint a Microsoft Outlook vagy a Lync – található.

 

 

A válaszadók közel fele saját telefonját munkahelyi feladatok elvégzésére is használja, cserébe pedig egy részük személyes ügyeit céges telefonról intézi, így ez az összemosódás komoly IT biztonsági kérdéseket is felvet. A számok is igazolják, hogy a megkérdezettek több mint negyede – elsősorban a 18 és 34 év közöttiek – használta már saját készülékét arra, hogy egy, a cégük által blokkolt oldalhoz hozzáférjen, és azon keresztül dolgozzon. A vállalaton belüli adatvédelmi kérdésekkel már az Európai Unió is foglalkozik: a legújabb adatvédelmi rendelettervezet például azt javasolja, hogy legfeljebb 100 millió euróig, vagy a vállalat forgalmának legfeljebb 5 százalékáig legyen büntethető az, aki megszegi az uniós vállalati biztonsági szabályokat.

 

A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a trendek alapján kivehető munkavállalói magatartást és a vállalati érdekeket érdemes közös nevezőre hozni, amelyhez a technológia adhat segítséget. Célszerű olyan üzleti gyakorlatot megvalósítani, amelyben a munkavállalók teljesítményét nem a ledolgozott munkaórákban mérik, hiszen a munkavállalók és a cégek is profitálhatnak a szabadabb, rugalmasabb munkavégzésből, a technológiák használata pedig a megfelelő platformon ellenőrizhető. A Samsung KNOX mobilbiztonsági platform erre ad megoldást: lehetővé teszi, hogy ugyanazon a készüléken a felhasználó könnyedén válthasson privát és a jelszóval védett, a céghez köthető alkalmazások között.

 

A felmérést a OnePoll független piackutatói végezték 2014. május 27-e és június 9-e között 4500 olyan európai irodai dolgozó bevonásával, akik különböző hordozható eszközöket használnak munkájuk során. A kutatásban 4500 angol, német és francia, valamint spanyol, olasz, belga és holland dolgozó vett részt. A kutatás további részletei a www.samsungatwork.com linken olvashatóak.

 

Képek: noncompetenews.com, californiacrimeblog.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05