Online reklám: növekszik a bannerkampányok szerepe és hatása

forrás: Prím Online, 2014. szeptember 9. 11:36

A hirdetők célja, hogy egyre hatékonyabban tudják személyre szabni ajánlataikat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár - mondta a Napközben szerdai adásában nyilatkozó üzleti tanácsadó.

Az összegyűjtött adatok jól mutatják, hogy az online marketing üzenetek észlelése és hatékonysága megváltozott, a bannerkampányok hatása és szerepe egyértelműen növekszik.

Az online forgalmi adatok elemzése szerint a felhasználók a reklám megjelenése után húsz perccel mutatnak érdeklődést a hirdetményben közöltek iránt, és ez néhány órán át fennmaradhat, a reklámmal kapcsolatos információk keresése leggyakrabban a megjelentést követő három órán belül történik. Vannak azonban olyan reklámok is, például az internet- és telefonszolgáltatásokat hirdetők, hét napig is megmaradnak a felhasználók emlékezetében.

Ambruszter Géza, a Gemius Hungary üzleti tanácsadócég vezetője a Napközben adásában azt mondta, régebben, amikor az online hirdetés még újdonság volt, és kevesebb is volt belőle, inkább rákattintottak az emberek kíváncsiságból.

Manapság, amikor sokak már inkább idegesítőnek, mint érdekesnek látják a számítógépük képernyőjén felbukkanó hirdetéseket, egyre kevesebb a közvetlen rákattintás. A bannerek így is hatékonyak, egyszerűen azáltal, hogy látják őket a felhasználók.  Azt sem szabad elfelejteni, hogy a reklámok információkat is hordoznak, tehát az akciókról, új termékekről, mégiscsak ezekből tájékozódnak az emberek – fogalmazott.

Ambruszter Géza szerint az emberek általában azért tartják idegesítőnek a reklámokat, mert azok olyan dolgokról szólnak, amik őket nem érdeklik. Ha az újabb technikáknak köszönhetően, a világhálón személyre szabott hirdetéseket kapnak, akkor meg az a baj, hogy zavarja őket a netes tevékenységük követése – ami alapján az adott reklámokat kapja. A cégvezető azonban hangsúlyozta, hogy a személyiségi jogokat be kell tartani, vagyis egyént nem lehet azonosítani, miközben a személyre szabott reklámozás a hirdetőnek és a fogyasztónak is érdeke. Érdekes, hogy az ember szereti is, meg fél is attól, ha neki szól az üzenet – mondta.

A tanácsadó szakember hozzátette, a reklámozók arra törekszenek, hogy a felhasználó lehetőleg ne tudja blokkolni a hirdetéseket. A cél – amire nagyon sok kutatás irányul –, hogy egyre hatékonyabban tudják testre szabni az ajánlatokat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár.

Ambruszter Géza arra is felhívta a figyelmet, hogy a felhasználók nagyon sok esetben a reklámoknak köszönhetik, hogy ingyen tartalmakhoz jutnak a neten, például hírekhez. A hirdetés tehát az annak felületet biztosító médiumnak is jó, vagyis a reklámok fennmaradása szinte minden piaci szereplőnek érdeke.

 

Forrás: Kossuth Rádió, Napközben / hirado.hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09