Az LG bevezette első saját tervezésű mobilprocesszorát

Széll Zoltán, 2014. október 27. 11:16

A dél-koreai LG Electronics bevezette első saját tervezésű mobil SoC (system-on-chips = rendszer egy lapkán) processzorát. A lapka egy új okostelefonban, az LG G3 Screenben mutatkozott be a hétvégén.

Az LG saját mobilprocesszorral rukkolt elő. A „Nuclun” márkanéven bemutatkozó 8 magos processzor az ARM ”big.LITTLE” technológiáján alapul. A lapka négy 1,5GHz-es Cortex-A15 (nagy) és négy 1,2GHz-es Cortex-A7 (kicsi) magot, valamint LTE-A Cat 6 vezeték nélküli egységet tartalmaz. Az utóbbi kompatibilis a jelenleg használt LTE hálózatokkal.

 

Az LG ezt a processzort elsősorban az okostelefon piacra szánja és azt reméli, hogy sok gyártó használja majd az új terméket és sikerül piacot elhódítani közvetlen versenytársától a Qualcomm cégtől és másoktól.

 

 

A Nuclun alapú LG G3 Screen okos telefon az Android 4.4 „KitKat” operációs rendszer felügyelete alatt fut és 5,9 hüvelykes full HD képernyőt, 2GB RAM memóriát, 32GB eMMC tárolót, 13 megapixeles frontoldali kamerát és 2,1 megapixeles hátoldali kamerát tartalmaz.

 

Az LG képviselője a G3 Screen okostelefon bevezetésekor elmondta, hogy az eszköz már kapható, de csak Dél-Koreában, mivel ezt kimondottan erre a piacra tervezték. 

 

Forrás: theregister.co.uk

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09