Internetadó - Kábelkommunikációs szövetség: a módosított tervezet sem elfogadható
A Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ) semmilyen formában nem tartja elfogadhatónak az internetadó bevezetését, annak módosított tervezetét is elutasítják, és felkérik a kormányt, hogy vonja vissza a javaslatot.
Álláspontjuk szerint a tervezett adó olyan mértékű többletterhet okoz, amely több hazai, kis- és középvállalkozásként működő vezetékes szolgáltató működését is ellehetetlenítheti, de az intézkedés legnagyobb vesztesei az internetet használó ügyfelek milliói lehetnek. Véleményük szerint a tervezett forgalomarányos adó visszaveti az eddigi sokmilliárdos hálózatfejlesztéseket, és az internet sebességének folyamatos további növelése, illetve az előfizetési díjak csökkenése ellen hat.
Az MKSZ felhívja a figyelmet, hogy az internetadó a módosítani tervezett formájában is téves koncepción alapul, aránytalan, és a vezetékes, kábeles internetszolgáltatást büntető hatású, diszkriminatív intézkedés lenne.
Kifejtik, hogy a forgalmi adatok alapján egyértelmű tény, hogy az internet-előfizetők elsősorban a kábeles internetszolgáltatást használják az érdemi és nagyobb forgalmat igénylő netes tevékenységeikhez, míg a mobilinternet egyelőre jellemzően kiegészítő, alkalmi funkciót lát el. Hozzáteszik, hogy az adó tervezett maximált mértékét egy előfizető már havonta egy DVD-filmnek megfelelő mennyiségű adat felhasználásával is eléri, vagyis a gyakorlatban a kábeles internetszolgáltatás esetén lényegében minden egyes előfizetőre a maximális adómérték jutna.
A Magyar Kábelkommunikációs Szövetségnek 170 tagja van, amelyek több mint 2,3 millió előfizetőnek nyújtanak kábeltelevíziós, internet- és telefonszolgáltatást. A tagok túlnyomó többsége magyarországi kis- és középvállalkozás.
A parlamentnek a múlt héten benyújtott adótörvény-javaslat tartalmazza az internetadót, amelyet az internetszolgáltatóknak kellene megfizetniük, a javaslat szerint 150 forintot minden megkezdett gigabájt forgalom után. A javaslathoz hétfőn benyújtott módosítás szerint az adó felső korlátja - hasonlóan a telefonadóhoz - magánszemélyeknél havi 700 forint, üzleti előfizetéseknél pedig havi 5 ezer forint.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság digitális területért felelős alelnöke az internetadó elleni tiltakozást javasolja
- Internetadó - Útdíj a digitális országúton is?
- Tizenegymilliós bírságot rótt ki a kábelszövetségekre a GVH
- Digitális átállást segítő kisokos
- 440 taggal rendelkezik két hazai kábeltévés szövetség
- Műholdas-kábeltévés technológiai kiállítás és konferencia Budapesten
- A MatávKábelTv tranzakciója erősíti a monopóliumot
- Matáv - Magyar Kábelkommunikációs Szövetség
- Az UPC a liberalizáció után is korlátozná a Matávot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.