A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
A keresőóriás, Google egy új funkciót jelentette be. A vállalat úgy döntött, a laptopok akkumulátorának kímélésére hivatkozva, hogy automatikusan blokkolja a Chrome-ban megjelenő, ámde nem szervesen az oldal részéhez tartozó flash tartalmakat.
A Google egyik fontos céljának tekinti, hogy a böngészési élményt a felhasználók számára még gördülékenyebbé tegye. A vállalat ennek apropóján arra az elhatározásra jutott, hogy a a saját böngészőjében megjelenő flash tartalmakat automatikusan leállítja.
Elmondásuk szerint egyes flash-ek leállításával más fontos tartalmak, mint például az oldalak részét képező videók, a jövőben akadozás nélkül elindulnak majd. Vagyis a Google a hirdetéseket szórja majd ki, ezzel komoly fejtörést okozva a hirdetőknek, akik még mindig jórészt flash-t használnak. A Chrome Blogon a Google úgí fogalamz, hoy intelligensen szüneteltetik majd a falsh tartalmakat, amely tehát nem azt jelenti, hogy nagy fehér foltokat látunk majd, hanem miután letöltötte őket, le is állítja.
Természetesen a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ezt a beállítást módosítsák, és megadhatják a böngésző beállításaiban a flash tartalmak engedélyezését. Ha pedig mégis úgy döntünk, hagyjuk, hogy a Google alapbeállításai legyenek érvényben, akkor sem tűnnek el végleg a flash-ek. Mivel a Chrome letölti magát a flash-et, csak leállítja, az adott tartalomra rákattintva elindul az animáció.
A Google az új funkció bevezetésénél arra hivatkozott, hogy ennek révén a laptopok aksija tovább bírja majd a gyűrődést, így a felhasználók tovább böngészhetnek, mielőtt lemerülne masinájuk.
Valójában azonban, mint ahogy azt már fentebb is jeleztem, nem csak előnyös oldala van ennek a megoldásnak. A flash display hirdetések készítői biztosan nem tapsolnak majd az akkumulátorbarát funkciónak. Tény, hogy a Chrome igencsak meríti a laptopok aksiját, azonban ez a hiba nem újkeletű dolog. Még a probléma felfedezése előtt tisztában volt a keresőóriás a helyzettel, vagyis azzal, hogy a böngésző végig járatja a procit, ezzel szuper sebességgel merítve az aksit.
A baj okai abban gyökereznek, hogy ha az illető egy olyan oldalt tölt be, ahol flash tartalmak vannak, ott a szokásos 15,6 másodperc helyett 1 másodpercenként „kelti fel” a processzort, mindezt pedig az átlagosan 64 helyett 1000-szer. Amikor a tartalom véget ért, minden visszaáll az eredeti kerékvágásba, a Chrome-nál azonban nem. Sőt mi több, ott végig a 64 helyett 1000-szer teszi ezt meg a rendszer, egészen addig, míg a Chrome meg van nyitva. Ez a probléma a Windows 7 vagy régebbi operációs rendszereket érinti.
Az „aksikímélő” megoldás egyelőre a Chrome beta verziójában érhető el, azonban a Google ígérete szerint a funkció hamarosan élesben is debütál majd.
Forrás: Übergizmo.com; ArsTechnica.com; ChromeBlog
Kapcsolódó cikkek
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Eltűnt a Google+ link a felhasználók profiljából
- Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
- 12,4%-os népszerűségi szinten áll a Lollipop
- Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Time-lapse videókat készített a Google a nyilvános fényképekből
- Idén nyáron már az utakon bizonyíthatnak a Google autói
- A Google rövid ideig szünetelteti Map Maker alkalmazását
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.