A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 11. 08:31

Az online vásárlással először találkozók aránya az idei év végére  várhatóan egyszámjegyűre csökken a mostani 12-14 százalékról, ezért a piac további növekedése sokkal inkább függ a vásárlók aktivitásának növekedésétől, mint újabb rétegek bevonásától - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második felméréséből.

A közlemény szerint a vásárlási aktivitás a minőségi kínálat mellett leginkább a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bővítésével erősíthető.
 

A felmérés szerint a karácsonyi szezon után az év első negyedében jelentősen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16 százalékos növekedés figyelhető meg az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorában.
 

Az év első három hónapjában a hat szektor együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, ami a növekedési ütemét, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait tekintve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.
 

A várakozások javulásában feltehetően nagy szerepük van a vasárnapi boltzárhoz kötődő feltételzéseknek.
 

A lakossági kutatások ugyanakkor azt jelzik, hogy az intézkedés miatt egyelőre csekély tényleges emelkedés várható az online kiskereskedelemben, az érdemi hatások kialakulásához még több hónapra van szükség - teszik hozzá.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05