A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejleszti a Xerox

forrás: Prím Online, 2015. augusztus 12. 16:28

Az elmúlt években a Xerox kutatásai közt kiemelt szerepet kaptak a közlekedéssel összefüggő problémák feltárására és orvoslására irányuló vizsgálatok. A vállalat szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a megoldásaikkal egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tegyék az utazók életét. A közelmúltban több tovább fejlesztett újítást is bemutattak, amelyek a jövőben jelentős változásokat hozhatnak a városi forgalom szervezésében.

Ezek közé tartozik a CloudParc, amely egy okos parkolási megoldás. Ez a telefonon, vagy tableten futó program kommunikál az utcai térfigyelő kamerákkal és a közlekedési lámpákra szerelt apró komputerekkel, amelyek tárolják az utcaképeket. Az elraktározott adatok alapján a CloudParc felismeri, hogy hol található az adott utcában az autó számára megfelelő parkolóhely. Az utcába érve pedig az okos eszköz kijelzőjén azonnal meg is jeleníti, hogy hol érdemes megállni a gépkocsival.

 


Hasonlóan előremutató fejlesztés a Vehicle Passenger Detection System (VPDS), amely a hatóságok munkáját könnyíti meg. Ezzel a video analitikai megoldással azok szűrhetőek ki, akik jogosulatlanul veszik igénybe például a magas kihasználtságú járműveknek (HOV) fenntartott, és ezzel azok gyorsabb haladását elősegítő sávokat. Ezeket Amerikában csak azok az autók használhatják, amelyekben a vezető mellett minimum még egy ember helyet foglal. A VPDS geometrikus algoritmusa, arcfelismerő kamera bevetése nélkül képes beazonosítani, hogy hány ülés foglalt és mennyi szabad a megfigyelő pont előtt elhaladó gépkocsiban.


A Merge pedig egy intelligens városi parkolást szabályzó rendszer, amely számtalan funkcióval segíti a közlekedésben résztvevőket. Átláthatóbbá tehető vele a települések közlekedési hálózata és hosszútávon felszámolhatóak akár a forgalmi anomáliák is. Többek közt azzal, hogy a rendszer a rákapcsolt kamerák felvételei alapján elemzi azt, hogy hol van állandó torlódás a parkolóhelyek hiánya miatt, illetve hol működnek kihasználatlanul a várakozási övezetek. Ezeknek az adatoknak a birtokában a valós igényekhez igazíthatóak többek közt a parkolási díjak, amelynek változtatásával azonnal dinamikusabbá válhat a közlekedés egy – egy zónán belül.


A Xerox, együttműködésben Michigan Transportation Research Institute-tal, jelenleg is dolgozik a felsorolt fejlesztések városi adaptálásán. A michigan-i Ann Arborban valódi tesztkörnyezetet hoztak létre, ahol a tipikus városi közlekedési viszonyokat, akadályokat előidézve vizsgálják élesben, hogyan teszik könnyebbé az emberek életét a Xerox szakemberei által megálmodott rendszerek. Ezen a helyszínen 2021-re szeretnének megvalósítani egy olyan működő közlekedési hálózatot, amelyhez egy időben akár több mint húszezer jármű kapcsolódik.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05