A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejleszti a Xerox
Az elmúlt években a Xerox kutatásai közt kiemelt szerepet kaptak a közlekedéssel összefüggő problémák feltárására és orvoslására irányuló vizsgálatok. A vállalat szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a megoldásaikkal egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tegyék az utazók életét. A közelmúltban több tovább fejlesztett újítást is bemutattak, amelyek a jövőben jelentős változásokat hozhatnak a városi forgalom szervezésében.
Ezek közé tartozik a CloudParc, amely egy okos parkolási megoldás. Ez a telefonon, vagy tableten futó program kommunikál az utcai térfigyelő kamerákkal és a közlekedési lámpákra szerelt apró komputerekkel, amelyek tárolják az utcaképeket. Az elraktározott adatok alapján a CloudParc felismeri, hogy hol található az adott utcában az autó számára megfelelő parkolóhely. Az utcába érve pedig az okos eszköz kijelzőjén azonnal meg is jeleníti, hogy hol érdemes megállni a gépkocsival.
Hasonlóan előremutató fejlesztés a Vehicle Passenger Detection System (VPDS), amely a hatóságok munkáját könnyíti meg. Ezzel a video analitikai megoldással azok szűrhetőek ki, akik jogosulatlanul veszik igénybe például a magas kihasználtságú járműveknek (HOV) fenntartott, és ezzel azok gyorsabb haladását elősegítő sávokat. Ezeket Amerikában csak azok az autók használhatják, amelyekben a vezető mellett minimum még egy ember helyet foglal. A VPDS geometrikus algoritmusa, arcfelismerő kamera bevetése nélkül képes beazonosítani, hogy hány ülés foglalt és mennyi szabad a megfigyelő pont előtt elhaladó gépkocsiban.
A Merge pedig egy intelligens városi parkolást szabályzó rendszer, amely számtalan funkcióval segíti a közlekedésben résztvevőket. Átláthatóbbá tehető vele a települések közlekedési hálózata és hosszútávon felszámolhatóak akár a forgalmi anomáliák is. Többek közt azzal, hogy a rendszer a rákapcsolt kamerák felvételei alapján elemzi azt, hogy hol van állandó torlódás a parkolóhelyek hiánya miatt, illetve hol működnek kihasználatlanul a várakozási övezetek. Ezeknek az adatoknak a birtokában a valós igényekhez igazíthatóak többek közt a parkolási díjak, amelynek változtatásával azonnal dinamikusabbá válhat a közlekedés egy – egy zónán belül.
A Xerox, együttműködésben Michigan Transportation Research Institute-tal, jelenleg is dolgozik a felsorolt fejlesztések városi adaptálásán. A michigan-i Ann Arborban valódi tesztkörnyezetet hoztak létre, ahol a tipikus városi közlekedési viszonyokat, akadályokat előidézve vizsgálják élesben, hogyan teszik könnyebbé az emberek életét a Xerox szakemberei által megálmodott rendszerek. Ezen a helyszínen 2021-re szeretnének megvalósítani egy olyan működő közlekedési hálózatot, amelyhez egy időben akár több mint húszezer jármű kapcsolódik.
Kapcsolódó cikkek
- Xerox iGen 5 : színesebb és jövedelmezőbb nyomtatás
- Androidra fejleszt a Xerox
- 3,5 milliárd dolláros üzletág élére nevezett ki új vezetőt a Xerox
- Sorozatban érkeznek a felhőkompatibilis nyomtatók a Xeroxtól
- A Google Maps figyelmeztet majd a vasúti átjárókra
- Új alapokon a könyvnyomtatás Újpesten
- Egygombos dokumentumkezelés a Xerox válasza
- Itt az első hálózatba kapcsolt buszmegálló
- Robotizált folyamatmenedzsment a Xeroxtól
- 35 millió dolláros beruházást hajtott végre a Xerox
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.