A szelfiző legalább az ismerősei körében híres akar lenni
Egy friss kutatás szerint a fiatal felnőttek heti öt órát töltenek azzal, hogy a legkülönbözőbb élethelyzetekben fotókat készítsenek magukról, közösségi oldalakra töltsék fel és kommenteljék őket.
A fiatal felnőttek nagy része naponta többször, minden élethelyzetben, utcán, bulizás vagy nyaralás közben, barátokkal vagy egyedül készít szelfit, amit azonnal posztol is a közösségi oldalakra. A szelfikészítéshez elengedhetetlen az okostelefon első kamerája, valamint egy szerkesztőprogram.
Szvetelszky Zsuzsa szociológus véleménye szerint a fiatalok egész napja azzal telik, hogy szelfiket készítenek, a képek közül kiválogatják a legjobbakat, feltöltik a közösségi oldalakra, kommentelik és lájkolják az ismerőseik fotóit. Aki felteszi a szelfit, egyfajta nyilvánosságot szeretne magának, legalább az ismerősei körében „híres” akar lenni. A képek feltöltése egyúttal az ismerőseink, a csoportunk tesztelése is – azt kérdezzük tőlük, hogy "hogy nézek ki?", vagy "mit szólsz ahhoz, ha így nézek ki?" Az ezekre a kérdésekre adott válaszokból tanulhatunk, bár természetesen mindenki arra vágyik, hogy elismerő, elragadtatott kommentek érkezzenek - s rendre ilyeneket is kap, amelyekről ő maga is tudja, hogy a válaszok nagy része hamis vagy udvarias reakció.
Képszerkesztő programokkal a fotókon sokat lehet javítani, a szociológus szerint azonban nem nagyon érdemes sokkal szebb képet festeni magunkról, mint amilyenek a valóságban vagyunk, mert az irónia tárgya lehet a társaságban.
A szociológus szerint a jelenség viszonylag friss ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni belőle, de a szelfikészítés és a képek posztolása, lájkolása nagyon bonyolult folyamatokat indít el a csoport-szociálpszichológia szintjén és a személyközi kapcsolatokban is, magyarázta Szvetelszky Zsuzsa. Olyan kérdések vetődnek fel, hogy vajon egy ismerős megsértődik-e, ha valaki nem lájkolja a szelfijét, vagy éppen az sértődik meg, aki nincs jóban azzal, akinek a fotóját lájkolják.
Kisházi Gergely munkapszichológus hangsúlyozta: a szelfik nagyon sok mindent elárulnak rólunk, egy HR-es számára fontos információt hordoznak. Akinek van állása, annak a szervezeti kultúra függvényében érdemes elgondolkodnia azon, milyen képeket oszt meg magáról. Aki pedig éppen munkát keres, ha már szelfiket tölt fel magáról, akkor jól teszi, ha tudatosan válogatja ki azokat az önarcképeket, amelyek azt az információt sugallják, hogy megfelelő lenne egy-egy adott állás betöltésére.
Egy múlt évi amerikai kutatás szerint alapvetően generációs kép rajzolódik ki abból, hogy milyen korosztály körében divat a szelfi. A Z- és az Y-generáció körében sem haladja meg a szelfikészítők aránya az ötven százalékot, az idősebbek pedig sokkal ritkábban tesznek fel önarcképeket magukról a közösségi oldalakra, magyarázta Pintér Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, internetkutató.
Forrás: hirado.hu / Kossuth Rádió, Napközben
Kapcsolódó cikkek
- Csatlakoztatja az internethez karján növesztett fülét Stelarc
- Szelfi: a budapesti nők a legfüggőbbek
- Szelfikből alkotott mozaikot William Shatner
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- Benedict Cumberbatch kitiltatta a mobilokat a Hamletről
- A britek már okostelefonjukról használják a legtöbbször az internetet
- Okosabbak a magyar nők? A kütyüfelmérés szerint is
- Alig néhány napot bírt a felnőtt tartalom tiltása
- Öt év múlva itt a szupertelefon!
- Amerika sok embere nem menni online
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.