Online kereskedőket diszkrimináló cégeket bírságolt a GVH

MTI Sajtóadatbank, 2015. szeptember 10. 15:35

A kontaktlencsék és ápolószerek online kereskedői számára kialakított hátrányos kedvezményrendszer alkalmazása miatt az Alcon Services AG Magyarországi Fióktelepét (CIBA/Alcon) 51,356 millió forint, az Alcon Hungária Gyógyszerkereskedelmi Kft.-t (Alcon Hungária) pedig 52,343 millió forint bírság megfizetésére kötelezte Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal, 60 napos határidővel megtiltotta a jelenleg is alkalmazott, jogsértő feltételeket tartalmazó kedvezményrendszer alkalmazását.

A versenyhivatal közleménye szerint a GVH megállapította, hogy a CIBA/Alcon 2012 őszén megváltoztatta üzletpolitikáját, és eltérő szerződési feltételeket kötött ki az online kereskedőknek minősített vállalkozásoknak a hagyományosnak tekinthető kereskedőkhöz, az optikai üzletekhez képest.
 

A közlemény szerint az online kereskedőkre szabott kedvezményrendszer szigorúbb és nehezebben teljesíthető, mint a hagyományos kereskedőknek nyújtott kedvezmények rendszere, és a piaci verseny szempontjából hátrányos az online kereskedők számára.
 

A GVH nem fogadta el azt az érvelést, hogy a kontaktlencsék online forgalmazását egészségügyi okokból kell korlátozni, és megerősítette, hogy az ágazati jogszabályok betartatása harmadik felekkel - a forgalmazókkal - nem tartozik a gyártó feladatai közé.
 

Az esetről kiadott közleményében a GVH megerősítette, hogy az internetes kereskedelem növekvő jelentősége miatt egyre nagyobb figyelmet fordít az online üzlettér korlátozásmentes versenykörülményeinek fenntartására. Az európai versenyhatóságok gyakorlatával összhangban a GVH úgynevezett fekete listás, azaz nem mentesíthető versenykorlátozásnak tekinti, ha a gyártó bármilyen konstrukcióban lényegében megtiltja a forgalmazónak egy termék online értékesítését.

Kulcsszavak: jog bírság GVH

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05