Online kereskedőket diszkrimináló cégeket bírságolt a GVH
A kontaktlencsék és ápolószerek online kereskedői számára kialakított hátrányos kedvezményrendszer alkalmazása miatt az Alcon Services AG Magyarországi Fióktelepét (CIBA/Alcon) 51,356 millió forint, az Alcon Hungária Gyógyszerkereskedelmi Kft.-t (Alcon Hungária) pedig 52,343 millió forint bírság megfizetésére kötelezte Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal, 60 napos határidővel megtiltotta a jelenleg is alkalmazott, jogsértő feltételeket tartalmazó kedvezményrendszer alkalmazását.
A közlemény szerint az online kereskedőkre szabott kedvezményrendszer szigorúbb és nehezebben teljesíthető, mint a hagyományos kereskedőknek nyújtott kedvezmények rendszere, és a piaci verseny szempontjából hátrányos az online kereskedők számára.
A GVH nem fogadta el azt az érvelést, hogy a kontaktlencsék online forgalmazását egészségügyi okokból kell korlátozni, és megerősítette, hogy az ágazati jogszabályok betartatása harmadik felekkel - a forgalmazókkal - nem tartozik a gyártó feladatai közé.
Az esetről kiadott közleményében a GVH megerősítette, hogy az internetes kereskedelem növekvő jelentősége miatt egyre nagyobb figyelmet fordít az online üzlettér korlátozásmentes versenykörülményeinek fenntartására. Az európai versenyhatóságok gyakorlatával összhangban a GVH úgynevezett fekete listás, azaz nem mentesíthető versenykorlátozásnak tekinti, ha a gyártó bármilyen konstrukcióban lényegében megtiltja a forgalmazónak egy termék online értékesítését.
Kapcsolódó cikkek
- Milliókra büntették a UPC-t és az Invitelt
- Az MNB 48,7 millió forintra bírságolta a BTelt
- A Telenor jogsértő szerződésmódosításai miatt 250 milliós bírságot kapott
- Eljárást indított a UPC ellen a GVH
- Csaknem egymilliárd dollárra bírságolták a Qualcommot Kínában
- Az Apple bevallotta, hogy törölték az iPodokról a nem iTunes tartalmakat
- 40 milliárd forintnyi büntetés chipkártya-gyártóknak kartellezésért
- Ötvenmillió forintra bírságolta a netrisk.hu-t a GVH
- A GVH 10 millió forintra bírságolta a Telenort megtévesztő reklámozásért
- Több ezer önkormányzat és államigazgatási szervezet kockáztat információ-biztonsági bírságot
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.