Ingyenes Wi-fit is szolgáltat az első intelligens közvilágítási oszlop
Átadták a főváros első intelligens közvilágítási oszlopát, amely az elektromos autók számára töltőállomásként funkcionál, led világítása révén villamos energiát takarít meg, infokommunikációs háttere pedig ingyenes vezeték nélküli internet (wi-fi) elérést biztosít - mondta el Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport igazgatóságának elnöke a főváros első intelligens közvilágítási oszlopának átadásán Budapesten.
Kiemelte: az oszlopra térfigyelő kamerát és segélyhívót is építettek, az információk a főváros II. kerületének rendőrkapitányságára futnak be. Marie-Theres Thiell hozzátette: Budapest preferált helyszín az ehhez hasonló fejlesztések számára, egy valódi világváros.
Az intelligens közvilágítási oszlop a különböző plusz szolgáltatásaival még újdonságnak számít Magyarországon, összeállításában közreműködött az ELMŰ-ÉMÁSZ, a T-Systems Magyarország Zrt., a BDK Kft. és a Hofeka Kft. - jegyezte meg az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport igazgatóságának elnöke.
A közvilágítási oszlop prototípus, amely nemcsak a főváros, hanem az eszközt kifejlesztő cégek számára is új még, de a fejlesztés már a jövő városáról szól - közölte Láng Zsolt, Budapest II. kerületének polgármestere.
Arról is beszámolt, hogy az elektromos autók a II. kerület minden parkolási övezetében ingyen parkolhatnak csütörtöktől, valamint azt is elmondta, hogy az intelligens közvilágítási oszlop révén ingyenesen elérhető wi-fit a T-Systems szolgáltatja.
Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója megjegyezte: az okos város koncepciójának terjesztése érdekében fontos, hogy a fővárosban minél több helyen legyen intelligens közvilágítási oszlop. Hangsúlyozta: az infokommunikációs jövő energiatakarékosan lesz igazán élhető.
Kapcsolódó cikkek
- Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
- A városi élet jövője - elkezdődött a regisztráció az Ericsson Innovation Awards 2016-ra
- Kutatás: fontosnak tartjuk az okosváros fejlesztéseket
- Okos Jövő Fórum 2015 konferencia és szakkiállítás Győrben
- A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejleszti a Xerox
- A magyar városlakók okos és zöld megoldásokra vágynak
- Intelligens megoldások a hazai közszolgáltatásokban
- A világ első okosállamma lehet Szingapúr
- Pécs: drónoktól az energiahatékony városokig
- Átláthatóvá teszi a városi utazási szokásokat a Xerox fejlesztése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.