Visszatekintés a CES-re (2)

Laszlo Horvath, 2016. január 12. 19:47

Tudósítónk, Horváth László folytatja visszatekintését a CES-re, ezúttal ahhoz nyújtva segítséget, hogy megértsük, vagy éppenséggel feltérképezzük a CES-t. Egyfajta használati utasítást kapunk ahhoz, hogy miképp lehet látni (minél többet) és (közben) láttatni magunkat.

A számokat elég nehéz megemészteni: 170 ezer látogató az egy városnyi, és nem könnyű egy ekkora tömeget befogadni úgy, hogy a turizmus frekventált helyei - a Strip sugárút és Vegas városközpontja - fennakadás nélkül működjenek tovább. Megdöbbentő, hogy milyen ügyesen tudja ez a szórakoztató iparra épülő város elhelyezni ezt a technikai/technológia értelemben"vájtfülű" tömeget, csak annyit lehet észrevenni, hogy nem minden étterembe lehet asztalt foglalni a közeli napokra, vagy a sorok kissé hosszabbak a kávéházaknál is.
 
A közlekedés még a tavalyinál is jobban működött, és a Las Vegas Convention Center környékétől eltekintve az Uber (amit végre a szakszervezeti maffiózók -  azok akik a város politikusait eléggé a zsebükben érezhetik - nem tudtak tovább akadályozni) hiba nélkül szállított.  Érdemes azon elgondolkozni, hogy a Lyft és az Uber megoldotta a hosszú, idegölő taxira várakozás problémáját tízezreknek – és ez egy adócentjébe sem került a városnak. Ez is elkönyvelhető egy innovációs kísérletnek: adva volt az adódollárokból épített mágnesvasút, amelynél legalább egy órát kellett várakoznia a tisztelt geek közönségnek, és vele szemben a közösségi vállalkozások, amelyek gyorsan és flottul megoldották a szállítást.
 
Persze felmerül a kérdés: miért is jövünk ide hosszú évek óta mi technológiára fogékony üzletemberek, ha egyszer boritékolható a káosz, az újdonságokról meg az internet révén sokkal egyszerűbben értesülhetnénk... Nos egyszerű a válasz: a szakma üzleti és önkéntes szervezeteit valamint a kormányelitet lehetetlen máshol és máskor ilyen töményen megtalálni.
 
Az ökoszisztéma dinamikusan változik, pl. a 3D printing két éve még csak egy-két standnyi volt, tavaly egy egész szekciót foglalt el,  míg az idén már egyszerűen mindenütt jelen volt... De hasonlókat mondhatunk el az ember nélkül is működő rendszerekről, autókról, gépekről, az IoT világról, az okos otthonokról, az egyre nagyobb felbontású és egyre hiperebb, ultrább tévékről és kijelzőkről, az egészségügyi-fitness-wellness kütyükről és az abból érkező adatokat elemző alkalmazásokról. 
 
Ha valaki csak úgy "véletlenül" szeretne összefutni potentátokkal, akkor arra biztos esély egy vacsora valamelyik elit étteremben, persze kalkulálni kell a több ezer dolláros beugróval. De néha az is elég, ha a hallban várakozunk, a startup-ok vezetőivel, vagy akár Netflix CEO-jával itt is találkozhatunk, Egyébiránt ez a legfontosabb, amit a CES-jelenlét nyújt: a lobbizási, kapcsolat teremtési, ismerkedési lehetőségek széles tárháza. Itt olyan kapcsolatokat lehet kiépíteni napok vagy akár órák alatt, amikre a hétköznapokban sokszor évek alatt sem teremtődik alkalom, például személyes ismerőseim egy olasz startuptól egyből a CES vezéréhez, Gary Shapiro-hoz nyomultak oda egy előadást követően, és lenyomtak egy "elevator pitch"-et.
 
Ugyancsak jó alkalom a netwörkölésre a tucatszám zajló mini-konferencia, workshop, amelyek szinte ráülnek a CES mellékvizére, mert ha már itt vagyunk ennyien, hasznnáljuk ki a lehetőségeket!
 
Hogy mi a CES látogatók (vagy általában véve az ilyen kiállítás/konferencia-látogatók) stratégiája? Ha a CES-ből vagy a valamiféleképp elődjének tekinthető informatikai Comdexből indulunk ki, akkor minimum négyféle magatartásforma rajzolódik ki: 
  
1) "Mindent tudni akarok"
 
Ez különösen a nagy számban itt "tanuló" kormány- és kockázati tőkebefektető analitikusokra vonatkozik. Nekik egyszerű a stratégiájuk: ők mindent megnéznek, amit csak tudnak, ha idejük engedné, végigmennének a több ezer standon és a több tízezer terméken. Sok barátom tartozik ebbe a körbe, és élvezik, hogy megpróbálják a lehetetlent, minden egyes lehetőséget fel akarnak mérni.
 
2) "Csemegézés, targetálás": Kizárólag találkozókra megyek
 
Ez az első magatartásforma inverze, csak a szűkebben vett szakterületüknek szóló standokat látogatják, erőteljesen szűrnek, és az idejük nagy részét meeting-ekkel töltik, így azután nem is fáradnak annyira ki, mint az első pont követői a talpalásban. 
 
3) "Trend követés"
 
Nekem ez a kedvencem: megnézni, hogy mi a legmenőbb mostanában. Azokat a termékeket kell megnézni, amelyek kapcsolódnak a közeljövő folyamataihoz, ahhoz, amit a világ fog nézni/csinálni/játszani ebben az évben. Nem kell mindenre törekedni, elég a legfontosabb előadásokat meglátogatni, az ott elhangzottakat megjegyezni, és váltani az újabb trendi témára. Sok figyelmet ígényel, de talán így lehet a legjobban optimalizálni az itt töltött időt, ebben a finoman szólva is meglehetősen ingergazdag környezetben. 
 
4) "Sodródás"
 
Ilyenek is vannak, ám ahhoz, hogy ennek értelme és haszna is legyen ebben a megakonferencia környezetben, itt is érdemes szűrni, egy-egy napot rászánni a főbb területekre, ott viszont hagyni magunkat a véletlentől és az érkező ingerektől vezérelni. Ennek igazán akkor van értelme, ha elejétől végig ott vagyunk a CES-en, s valóban jut mind a négy szakterületre legalább egy-egy nap. Ugyanakkor ma már ez is kevés, például az Eureka park akkora volt, hogy még sódrodni is legalább két napot kellett volna benne, de akkor már nem maradt volna minden területre idő...
 
 
 
 

 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09