Digitális átalakulás kérdőjelekkel
Európa cégvezetői egyetértenek abban, hogy a digitális átalakulás a jövőbeni siker kritikus előfeltétele, ugyanakkor egy Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Svédországban és Németországban végzett felmérés közzétett eredményeiből az is kiderül, hogy a vállalatok többsége nem rendelkezik egyértelmű stratégiával e cél megvalósításához. Sőt, a legtöbben még mindig hazárdjátéknak tartják a digitalizálást.
Az iparági szakértők közül sokan a „digitális átalakulás éveként” jellemzik 2016-ot. A Gartner elemzője, Michael Burkett szavait idézve: „A digitális üzletvitel az IT-vezetők és a digitalizálásban élen járó vállalatok stratégiai jövőképéből egyre inkább valódi versenytényezővé alakul.” A szervezetek háromnegyede egyetért abban, hogy a digitális átalakulás stratégiai fontosságú üzleti prioritás, de a válaszadók ugyanilyen arányban bizonytalanok digitális döntéseik helyességében.
A több mint 600 felsővezető és IT-költségvetésért felelős döntéshozó nézeteit vizsgáló felmérés tanúsága szerint az iparágban többnyire optimistán ítélik meg a digitális átalakulás kilátásait. A vezetők biztosak abban, hogy a szervezetük képes lesz lebonyolítani az átalakulási programot, és túlnyomó többségük szeretne akár gyorsabban is haladni. Abban is egyetért a többség, hogy a megfelelő gyorsaságú digitalizálás hiánya komoly hátrányokat okozhat pl. a produktivitás, az üzleti reagálókészség, valamint az ügyfélhűség és -megtartás terén.
„A felszínt kicsit megkapargatva nem tűnik megalapozottnak a digitális átalakulással kapcsolatos üzleti optimizmus” – mutat rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke és a EMEIA-régióbeli vezetője. „A felmérés alapján a vezetőknek csupán egynegyede biztos a digitális átállással kapcsolatos döntései helyességében, míg kétharmaduk kockázatosnak tartja a digitális átalakulási projekt sikerét.”
Bár széles körben elismerik, hogy a digitális átalakulás befolyásolja, mennyire képes egy szervezet értéket teremteni ügyfeleinek, a Fujitsu felmérése komoly különbségeket azonosított a digitális projektek stratégiai prioritásai terén. Főbb megállapítások:
•A válaszadók egyharmada nyilatkozott úgy, hogy a digitális prioritások tökéletesen össze vannak hangolva egymással szervezetükön belül.
•A vezetők fele úgy véli, hogy a digitalizálás feladatát legjobb az IT-szervezetre bízni.
•A cégvezetők egyharmada szerint már eddig is túlköltekeztek a digitális projektek terén.
•Csak a megkérdezettek egynegyede „tökéletesen biztos” abban, hogy helyesen választott.
Tait hozzáteszi: „A digitális átalakulás egyre fontosabb szerepet játszik a társadalom és a gazdaság stabilitásának fenntartásában. A fejlődéshez a vállalatoknak gyorsabban kell ötvözniük egymással a technológiát és az új ötleteket. A felelősségi körök tisztázatlansága és az egymásnak ellentmondó prioritások azonban hátráltatják a sikert. A Fujitsu mindent megtesz azért, hogy támogassa ügyfeleit a digitális átalakulás útján, és segíti őket a megfelelő egyensúly megteremtésében a digitális világban való sikeres működés, és a zökkenőmentes átalakulás érdekében.”
A Fujitsu definíciója szerint az átalakulás lényege a digitális szakadék áthidalása az új ügyféloldali élmény és az alapvető operatív folyamatok és információk integrálásával. Ez a folyamat kulcsfontosságú a jövőbeni sikerhez, ugyanakkor sok vállalat nem méri fel kellőképpen a gyengén előkészített megvalósítás kockázatát. Minden ügyfélnél máshol van az egyensúly. Nem lineáris a folyamat, és nincs egyetlen kizárólagos és üdvözítő megoldás.
A valóban digitális működéshez fontos, hogy a digitális technológia végponttól-végpontig támogassa a szervezet folyamatait. Ki kell alakítani a digitális ügyfélélményt, és ezt zökkenőmentesen össze kell kapcsolni a támogató backend-rendszerekkel és -infrastruktúrával.
Kapcsolódó cikkek
- Partnert keres a Toshiba
- A Gartner ismét a legjobbak közé választotta a Xeroxot
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- A Toshiba a Gartner Symposium ITXPO-n
- Sikeres volt a digitális átállás első éve
- Hogyan találhatjuk meg az egyensúlyt a biztonság és a lehetőségek kihasználása között?
- A Gartner a legjobbak közzé sorolta a Xeroxot
- Indul a digitális földfelszíni televíziós hálózatok telepítésének második fázisa
- A táblagéppiac számokban
- Digitális átalakulás: A kicsik beelőznek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.