Kik reklámoznak a Super Bowl idején?

Laszlo Horvath, 2016. február 8. 01:00

Az, hogy a Super Bowl évről évre új rekordot állít fel a reklámkötések terén, már nem újság. Az, hogy kik szerzik meg a legdrágább reklámfelületeket, már igen, hisz ez egyfajta lenyomata a húzóiparágaknak, korunkban az informatikának... 

Ahogy a stadion felé haladunk, már az égen is feliratok jelennek meg.
 
 
Ez ugyan nem az a cloud-technologia, amire informatikus fejjel gondolunk, de ha már így nézzük a reklámokat, hát bizony meg kell állapítani, hogy nyugodtan nézhetjük informatikus fejjel is ezt a világot, hiszen jelen van a Google, a Facebook, az Apple, az Intel, a HP, a Twitter, és mások, mert mindenki itt van, aki számít, és most ők számítanak...
 
Igy indul az amerikai kultúra egyik legnagyobb - ha nem a legnagyobb - eseménye. Sokat változott az amerikai foci sport és a bajnokság: mára az amerikai identitás egyik alapköve lett, a popzene, a Coca Cola, a Budweiser, a baseball, a szabad fegyverviselési jogok - és határokat nem ismerő innováció mellett.
 
Akit érdekel: nézze meg a meccset is. Akit nem, nos az égen-földön-neten áradó reklámokat ők sem tudják elkerülni...
 
 

Én egyébként megnéztem :),  ez volt az első személyes élményem a Super Bowl 50 éves történetében, de be kell vallanom, hogy meghódított, s már az is fantasztikus volt, ahogy kilenc napon keresztül San Franciscóban, ma este pedig Szilicium völgyben a Denver Broncos és a California Panthers szurkolói vették át a várost – egymilliónyian.

 

Mitől más ez itt  a San Franciscó-ban és az  öböl környékén, Santa Clara – ban, a Diablo hegyvonulat lábánál, nagyra nőtt pálmák között

 

Kilenc napon keresztül zajlott az ünneplés - a nagyvárosban több negyedet is ennek szenteltek Football City és NFL Experience néven - ingyen koncertekkel, kajával, elektronikus játékokkal (az Intel csarnoka mindig népszerű volt), és sztárok látogatásával.

 

Az amerikai foci a legegyszerűbb csapatjáték amit el lehet képzelni: vigyed at egy vonalon a labdat.  Ennyi a történet.  Na persze ehhez képzeljük hozzá a húsz mérföldes sebességgel feléd száguldó, 240 fontos izomkolosszusokat, akik éppen a földbe akarnak dorongolni másodpercek alatt – és máris okosnak és taktikusnak kell lenni, pusztán a túlélés érdekében is. 

 

Hogy mi köze ennek egy informatikai hírmagazínhoz? Egyrész maga a túlélés, másrészt a rendezvés precizitása, harmadrészt a tömegmozgatás (Pl. Uber), negyedrészt (de talán elsősorban) a hatalmas reklámköltés... 

 

... a Snickers reklámosai pl. annyi csokit osztogattak amennyit csak a táskába – zsebekbe tudtak tömni a rágcsálni óhajtó szurkolók. 

 

A többi márka közül a Levi's, mint a stadion névadója, az örökzöld (és nanotechnológiát a farmeranyagokba beleszövő) divatcég, az SAP, mint a technológiai cégek képviselője, a felhőket is megmozgató Dorito, és a mindenütt feltünő Budweiser látszott a legjobban – na persze a Snickers után, amit két kézzel osztogattak.

 

Féltem attól, hogy a meccs túlságosan elvonja majd a figyelmet a reklámoktól – hálistennek ettől nem kellett tartani, mert a nyolc (!) superbowl app közül a CBS előben közvetítette a reklámokat.  Ha valaki a nagyképernyőt szereti, nekik a gigantikus stadion képernyő állt a rendelkezésre.  Végre a crowdsource-olt reklám is megkapta az őt megillető helyet: a győztes 1,000 dollárt költött kutyás reklámjára – és menyerte a millió dollárt.

A helyszínnek nem csupán az informatikai cégek adnak karaktert, hanem az Öböl környékének hihetetlen nemzetközisége is. Tőlem jobbra Panjabi programozó számolta, hogy hányszor csaptak le a Panthers Cam Newton quarterback-jére a Denver Broncos védői, és ezt a nicaraguai software mérnök haverjával vitatták meg. Balra tőlem egy kanadai csaáad táborozott, akik minden super bowl-t vallásosan meglátogatnak.  Erős ennek az ünneplésnek a vonzása, mert a törzsi hovatartozás megfelelője most már az amerikai foci, sokkal inkább, mint a baseball.

 

Az ötórás műsor és a nagyon kemény játék (mert azt nem lehet sérülés nélkül megúszni) összegzése az lehetne, hogy mennyire kellemes is tud lenni az, hogy a jó sör és a Napa völgyi bor, a hot dog-ok meg a sültkrumpli mellett megnéztük a szupersztárokat, sőt még játszottunk is, mint közönség, különböző színű papírlapokat felemelve megadott jelre. A résztvevők büszkén mondhatják el, hogy valami olyasminek voltak részesei, ami valóban egyedülálló, valóban amerikai, s amit a tévé mellett, vagy akár ezt a tudósítást olvasva is nehéz átérezni. Lehet, hogy találkozunk jövőre az 51-ediken? Talán akkor esetleg az én csapatom is a csúcs közelébe jut :)

Kulcsszavak: reklám foci

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.

2024. január 29. 16:07

Felvásárolta a Siemens a Helioxot

Lezárta a Siemens az e-busz és e-kamion flották, valamint elektromos személygépkocsik számára kínált DC gyorstöltés terén vezető pozíciót betöltő Heliox vállalat felvásárlását. A holland székhelyű, mintegy 330 főt foglalkoztató cég akvizíciójával a Siemens a meglévő e-töltési portfólióját a 40 kilowattostól (kW) a megawatt töltésig, valamint a depó- és flottamegoldásokkal egészíti ki.

2024. január 17. 19:40

Vezető nélküli navigáció a töltőállomásokhoz

A parkolóhelykeresés, majd az autó újbóli megtalálása – különösen a labirintusszerű parkolóházakban – meglehetősen fárasztó és időigényes lehet, és hasonló a helyzet a szabad töltőállomások keresésével is. A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad most közösen teszteli az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldását, amely az automatizált parkolási asszisztens (Automated Valet Parking) rendszeren alapul. 

2024. január 11. 12:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15