Kik reklámoznak a Super Bowl idején?

Laszlo Horvath, 2016. február 8. 01:00

Az, hogy a Super Bowl évről évre új rekordot állít fel a reklámkötések terén, már nem újság. Az, hogy kik szerzik meg a legdrágább reklámfelületeket, már igen, hisz ez egyfajta lenyomata a húzóiparágaknak, korunkban az informatikának... 

Ahogy a stadion felé haladunk, már az égen is feliratok jelennek meg.
 
 
Ez ugyan nem az a cloud-technologia, amire informatikus fejjel gondolunk, de ha már így nézzük a reklámokat, hát bizony meg kell állapítani, hogy nyugodtan nézhetjük informatikus fejjel is ezt a világot, hiszen jelen van a Google, a Facebook, az Apple, az Intel, a HP, a Twitter, és mások, mert mindenki itt van, aki számít, és most ők számítanak...
 
Igy indul az amerikai kultúra egyik legnagyobb - ha nem a legnagyobb - eseménye. Sokat változott az amerikai foci sport és a bajnokság: mára az amerikai identitás egyik alapköve lett, a popzene, a Coca Cola, a Budweiser, a baseball, a szabad fegyverviselési jogok - és határokat nem ismerő innováció mellett.
 
Akit érdekel: nézze meg a meccset is. Akit nem, nos az égen-földön-neten áradó reklámokat ők sem tudják elkerülni...
 
 

Én egyébként megnéztem :),  ez volt az első személyes élményem a Super Bowl 50 éves történetében, de be kell vallanom, hogy meghódított, s már az is fantasztikus volt, ahogy kilenc napon keresztül San Franciscóban, ma este pedig Szilicium völgyben a Denver Broncos és a California Panthers szurkolói vették át a várost – egymilliónyian.

 

Mitől más ez itt  a San Franciscó-ban és az  öböl környékén, Santa Clara – ban, a Diablo hegyvonulat lábánál, nagyra nőtt pálmák között

 

Kilenc napon keresztül zajlott az ünneplés - a nagyvárosban több negyedet is ennek szenteltek Football City és NFL Experience néven - ingyen koncertekkel, kajával, elektronikus játékokkal (az Intel csarnoka mindig népszerű volt), és sztárok látogatásával.

 

Az amerikai foci a legegyszerűbb csapatjáték amit el lehet képzelni: vigyed at egy vonalon a labdat.  Ennyi a történet.  Na persze ehhez képzeljük hozzá a húsz mérföldes sebességgel feléd száguldó, 240 fontos izomkolosszusokat, akik éppen a földbe akarnak dorongolni másodpercek alatt – és máris okosnak és taktikusnak kell lenni, pusztán a túlélés érdekében is. 

 

Hogy mi köze ennek egy informatikai hírmagazínhoz? Egyrész maga a túlélés, másrészt a rendezvés precizitása, harmadrészt a tömegmozgatás (Pl. Uber), negyedrészt (de talán elsősorban) a hatalmas reklámköltés... 

 

... a Snickers reklámosai pl. annyi csokit osztogattak amennyit csak a táskába – zsebekbe tudtak tömni a rágcsálni óhajtó szurkolók. 

 

A többi márka közül a Levi's, mint a stadion névadója, az örökzöld (és nanotechnológiát a farmeranyagokba beleszövő) divatcég, az SAP, mint a technológiai cégek képviselője, a felhőket is megmozgató Dorito, és a mindenütt feltünő Budweiser látszott a legjobban – na persze a Snickers után, amit két kézzel osztogattak.

 

Féltem attól, hogy a meccs túlságosan elvonja majd a figyelmet a reklámoktól – hálistennek ettől nem kellett tartani, mert a nyolc (!) superbowl app közül a CBS előben közvetítette a reklámokat.  Ha valaki a nagyképernyőt szereti, nekik a gigantikus stadion képernyő állt a rendelkezésre.  Végre a crowdsource-olt reklám is megkapta az őt megillető helyet: a győztes 1,000 dollárt költött kutyás reklámjára – és menyerte a millió dollárt.

A helyszínnek nem csupán az informatikai cégek adnak karaktert, hanem az Öböl környékének hihetetlen nemzetközisége is. Tőlem jobbra Panjabi programozó számolta, hogy hányszor csaptak le a Panthers Cam Newton quarterback-jére a Denver Broncos védői, és ezt a nicaraguai software mérnök haverjával vitatták meg. Balra tőlem egy kanadai csaáad táborozott, akik minden super bowl-t vallásosan meglátogatnak.  Erős ennek az ünneplésnek a vonzása, mert a törzsi hovatartozás megfelelője most már az amerikai foci, sokkal inkább, mint a baseball.

 

Az ötórás műsor és a nagyon kemény játék (mert azt nem lehet sérülés nélkül megúszni) összegzése az lehetne, hogy mennyire kellemes is tud lenni az, hogy a jó sör és a Napa völgyi bor, a hot dog-ok meg a sültkrumpli mellett megnéztük a szupersztárokat, sőt még játszottunk is, mint közönség, különböző színű papírlapokat felemelve megadott jelre. A résztvevők büszkén mondhatják el, hogy valami olyasminek voltak részesei, ami valóban egyedülálló, valóban amerikai, s amit a tévé mellett, vagy akár ezt a tudósítást olvasva is nehéz átérezni. Lehet, hogy találkozunk jövőre az 51-ediken? Talán akkor esetleg az én csapatom is a csúcs közelébe jut :)

Kulcsszavak: reklám foci

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

A mesterséges intelligencia már érzékelhetően jelentős hatással bír az IT munkaerőpiacra is, így számos változást hozhat magával az idei évben. Bizonyos munkakörök továbbra is keresettek maradnak, összességében azonban csökkenő tendencia figyelhető meg az IT szakemberek foglalkoztatása iránt - a költségcsökkentés és az AI megjelenése átrendeződést hozhat a piacon.

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50