Európa a felesleges kommunikáció csökkentését kéri

forrás: Prím Online, 2016. február 10. 16:11

A Ricoh Europe megbízásából készített új felmérés szerint az irreleváns kommunikációs- és levélszemét-áradat hatására az európai fogyasztói lojalitás fordulópontjához érkezett, a többség (84%) hajlandó lépéseket tenni a márkák elleni küzdelemben.

Az online és a papíralapú irreleváns kommunikáció jelenti a legfőbb problémát az európai fogyasztók több mint kétharmada számára, akik a beérkezett levelek negyedét szemétnek tartják. Sőt, tíz emberből hat frusztrálóbbnak találja a levélszemetet, mint a napi ingázást a munkahelyére.

 

A levélszemét áradat pusztán zavaró jellege mellett a fogyasztókra az is negatív hatást gyakorol, hogy képtelenek megszűrni a számukra felesleges és gyenge minőségű információt. Negyedük (25%) már mulasztott el emiatt fizetési határidőt, több mint harmaduk pedig nem tudja biztosan, mennyivel is tartozik egy-egy szolgáltatásért (34%), vagy elsiklott-e egy neki címzett ajánlat felett (39%).

 

A márkáknak figyelembe kell venniük ezért azt, hogy az irreleváns kommunikáció nagymértékben negatív hatással van az ügyfelek hűségére, bizalmára és költésére, ráadásul hajlandók is lépéseket is tenni ellene. Kétharmaduk (65%) úgy nyilatkozott, hogy kevésbé lojálisak egy olyan márkához, amely elárasztja őket lényegtelen információkkal, miközben hasonló számú fogyasztó (63%) kevesebbet költ, sőt, 57%-uk teljesen le is mondana az adott márka szolgáltatásáról. A válaszadók közel ötöde átszokott máshová, másik ötöde tett már ezért panaszt a szolgáltatójánál, 10-ből 1 pedig már bejelentést is tett ilyen témában az illetékes hatóságnál.

 

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője, elmondta: “Mikor szóba kerül a márkáink vagy szolgáltatóink által kiküldött kommunikáció lényegtelensége és mennyisége, az ügyfelek egyértelműen kijelentik, hogy ami sok, az sok. Sosem volt ilyen könnyű a fogyasztókkal történő azonnali kommunikáció, de most, a digitális érában spammelni is ugyanilyen egyszerű. A márkáknak körültekintően kell alkalmazniuk a kommunikációs eszközöket, nem szabad az alapvető csatornák hatékonyságát zátonyra futtatniuk. Súlyos büntetések és az ügyfelek elvesztése helyett a ’jó üzenet jó időben’ a kulcs. Az egyre fokozódó üzleti verseny, az ambiciózus induló vállalkozások és az ügyfelek egyre nagyobb elvárása a szolgáltatók felé azt jelenti, hogy még sosem volt ekkora szükség minőségi, személyre szabott – digitális és papíralapú – kommunikációra.”

 

A fogyasztók többsége (64%) úgy véli, az üzleti kommunikációnak az egyéni igényekhez igazodva sokkal testre szabottabbnak kellene lennie. Tízből nyolcan ennek érdekében még személyes adataikat is hajlandók lennének megosztani, beleértve a foglalkozásukat, fizetésüket, böngészési szokásaikat és egészségügyi leleteiket is.

 

A fogyasztók egyre szívesebben fogadnak digitális formában különféle információkat szolgáltatóiktól, például új ajánlatokkal és upgrade-ekkel (74%), számlázással (67%), vagy a szerződési feltételek változásaival (64%) kapcsolatosan.

 

Mills így folytatja: “A fogyasztók szeretnék érezni, hogy egy cég időt és energiát áldoz arra, hogy megismerje őket, és nem akarják, hogy zavaró, jelentéktelen információkkal bombázzák őket. Éppen ezért az adataik felhasználása és preferenciáik ismerete döntő fontosságú. Akár a digitális kommunikációt – pl. online banki kimutatás –, akár a papíralapú, vagy elektronikus információt részesítik előnyben az ügyfelek, nincs mentség rá, ha az ismert felhasználói preferenciákat a cégek nem használják fel a testre szabott kommunikációhoz, amely ezáltal valóban hatékonnyá teszi őket és a munkájukat.”

 

Ha iparágakra lebontva vizsgáljuk meg a fogyasztók felé irányuló kommunikációs tevékenységeket, azt láthatjuk, hogy a közszféra (42%), a pénzügyi szolgáltatások (42%), a közművek (37%) és az egészségügy (36%) juttatja el a legtöbb információt a fogyasztóknak. A közművek kivételével ezek az ágazatok kezelik a legmegbízhatóbban az ügyféladatokat. Az ügyfelek több mint fele azonban nem tekint pozitívan egyetlen szektorra sem, ami azt mutatja a márkáknak, hogy még többet kell dolgozniuk azon, hogy megnyerjék ügyfeleik bizalmát.

 

“Ehhez a vállalkozásoknak modernizálniuk kell az adatok begyűjtésének, továbbításának és kezelésének folyamatát annak érdekében, hogy következetesen használják azokat minden kommunikációs csatornában. Az ügyfelek által, felhasználói fiókok nyitásához, törzsvásárlói kártyák kiállításához, stb. megadott adatokat és információkat olyan promóciós ajánlatok és újdonságok eljuttatására kellene felhasználni, amelyek nem csak, hogy személyre szólóak, hanem az adott egyén igényei és életkörülményei szerint is nagyon relevánsak. Ennek eredményeképpen az ügyfél úgy érzi majd, hogy nagyra értékelik, ami végső soron vevői lojalitáshoz vezet és fontos üzleti előnyöket jelent” – vonja le Mills a következtetést.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.

2024. április 23. 13:06

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50