A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát
Sikerrel bonyolította le első, 4G-s hálózatot használó teszthívását a Telenor: az ezt lehetővé tevő Voice over LTE (VoLTE) a jövő telefonhívásainak lesz a technológiai háttere. Míg napjainkban a 4G-s hálózatokat itthon csak mobil adatátvitelre használják, a VoLTE alkalmazásával hamarosan beszédhívásokat is lehet majd továbbítani.
A beszédhívások 4G-re való kiterjesztése számos előnnyel bír, például sokkal gyorsabb lesz feltárcsázni valakit. Ha most 4G hálózatról indítunk egy telefonhívást, akkor először a telefonnak egy elérhető 2G vagy 3G hálózatra kell váltania, hogy felépülhessen a hívás. Így akár 10 másodperc is eltelhet, mire a hívott félnél kicsörög a telefon. Ez természetesen fordítva is igaz: egy hívás fogadása előtt 4G-ről 2G-re vagy 3G-re vált a telefon, mielőtt megjelenik a kijelzőn a bejövő hívás. Azonban a VoLTE bevezetésével azonnal elkezdődik a hívásfelépülés, nem kell a telefonnak másik hálózatra váltania, így 2-3 másodperc alatt hallhatjuk a másikat.
A gyorsaság mellett jelentősen javul a hangminőség is, mivel jobb minőségben kódolt beszédhangot lehet továbbítani a 4G-s hálózatokon, a rendelkezésre álló nagyobb sávszélességnek köszönhetően. A VoLTE bevezetésével számos egyéb funkcióval lesz kiegészíthető az egyszerű hanghívás, például a lokáció megosztásával vagy különböző multimédiás tartalmak küldésével.
„A mostani sikeres tesztelés fontos mérföldkövet jelent a bevezetésig vezető úton. Terveink szerint már idén év végére elérhető lesz a 4G-s telefonhívás a Telenor Magyarország mobilhálózatán. Ahogy az nemrég az OpenSignal nemzetközi tanulmányából is kiderült, 4G-hálózatunk világszinten is az élmezőnyben található. Mindig is arra törekedtünk, hogy olyan hálózatunk legyen, amely támogatja a Telenor innovatív kezdeményezéseit és megbízható hátteret biztosít ahhoz, hogy az új technológiákat elsőként vihessük piacra. A fejlesztések nem állnak meg, folyamatosan azon dolgozunk, hogy a legjobb Hipernet élményt nyújtsuk ügyfeleinknek. A VoLTE bevezetése másodpercekben és hangminőségben egyaránt mérhető lesz” – mondta Sepsi Zsolt, a Telenor Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
A VoLTE technológiát a legtöbb prémium kategóriás készülék már támogatja, azonban a valós használathoz szoftverfrissítésre lesz szükség. A Telenor dán, norvég és svéd leányvállalatainál már az ügyfelek is tudnak 4G-n beszédhívásokat bonyolítani abban az esetben, ha okostelefonjuk támogatja a VoLTE szabványt.
A Telenor hazai VoLTE bevezetéséhez szükséges virtualizált megoldást teljeskörűen a Huawei Technologies, a világ egyik vezető távközlési megoldásszállítója nyújtja, illetve implementálja. Ez a megoldás teszi lehetővé azt, hogy a hangszolgáltatást a hagyományos vonalkapcsolt technológiáról a modern IP alapú technológiára helyezzük át. Ez a virtualizált platform lehetőséget ad arra is, hogy a VoLTE-képes készülékek elterjedésével a hálózat kapacitása gyorsan és egyszerűen bővíthető legyen.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG 33 díjat söpört be az MWC-n
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait
- Ismerje meg a lenyűgöző Lenovo VIBE K5 Plus-t
- Office csomag jár a zászlóshajó Lumiákhoz
- A Sony újraértelmezi a kommunikációt az Xperia márka továbbfejlesztésével
- A Samsung bemutatta az eSIM-mel rendelkező Gear S2 classic 3G eszközt
- Itt a Cat S60, az első beépített hőkamerával rendelkező okostelefon
- Megjelent a Cisco előrejelzése a mobil adatforgalom alakulásáról
- Ericsson: a globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt egy év alatt
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...