Konferencia a NOSQL eszközök hazai alkalmazásairól
Március 23-án rendezik meg az első hazai NOSQL Fórumot (budapestnosql.hu), ahol neves világcégek és hazai startupok képviselői osztják meg a NOSQL technológiákkal szerzett tapasztalataikat.
A NOSQL meghódítja a világot
Az adatbázisok világa az elmúlt években jelentősen átalakult. A hagyományos, SQL nyelven értő és sokféle feladatra használható relációs adatbázisok mellett új, specializált technológiák jelentek meg, amelyek adott célra könnyebben használható, gyorsabb vagy éppen olcsóbb megoldást ígérnek.
Az összefoglalóan NOSQL (Not-SQL vagy Not-Only-SQL) néven emlegetett szoftvercsaládba tartoznak például a hálózatalapú gráf adatbázisok, a modern kereső technológiák vagy a webes világban széles körben használt kulcs-érték és dokumentum adatbázisok.
Ezek az eszközök általában nyílt forráskódú modellben érhetőek el, rugalmasan programozhatók és jól skálázhatóak nagy terhelésre is, így nem csoda gyors terjedésük, ami Magyarországon is megfigyelhető.
Az első hazai NOSQL szakkonferencia
Elsősorban a hazai alkalmazási gyakorlat bemutatása a célja a március 23-án megrendezésre kerülő első Budapest NOSQL Fórumnak.
Az előadók között szerepel a Magyar Telekom, a GE, az Amadeus, az EPAM és a Ustream. Az egynapos program során többek között szó lesz a MongoDB, a Neo4j és az ElasticSearch használatával kapcsolatos tapasztalatokról.
Kutatás a hazai helyzetről
A magyarországi alkalmazási trendek felmérésére egy online kutatás is indul. A nosqltrek.hu címen elérhető kérdőív a különböző NOSQL eszközök itthoni ismertségét és alkalmazási területeit vizsgálja.
A felmérésben bárki részt vehet, aki érdeklődik a terület iránt. A kitöltők megkapják a kutatási összefoglalót és belépőt nyerhetnek a konferenciára is, ahol a kutatás első eredményei bemutatásra kerülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Az Accenture Technology Vision 2016 előrejelzése
- A Fujitsu IoT-t támogató technológiái
- A szolgáltatások fejlesztésébe az ügyfeleket is bevonják
- Nem lesz könnyű év 2016
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A vállalatok inkább készülnek, mint félnek a digitális átalakulástól
- 20 év múlva a munkahelyek felét robotok tölthetik be
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.