Ericsson Pieróval látványosabb a sportközvetítés

forrás: Prím Online, 2016. április 20. 11:18

Az Ericsson bejelentette a Piero Augmented Reality szoftvert, egy olyan élvonalbeli szoftverrendszert, amellyel a műsorszolgáltatók tovább színesíthetik a sportprogramjaikat és még lebilincselőbb élményt kínálhatnak nézőiknek. 

Az Ericsson Piero Augmented Reality megoldásával a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során. A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D grafikus képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből. A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben.

 

 

A piacvezető technológia, amely globálisan a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n mutatkozott be, egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatásba. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők: 

  • 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg
  • 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján
  • Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg
  • Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során 
  • A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről
  • 3D Shots on goal - a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél
  • Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján

 

 

 

Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. A Piero Augmented Reality lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat."

 

A Piero Augmented Reality az Ericsson termékkínálatának része. A Piero az Ericsson globális szinten vezető valós idejű sport grafikai szoftvere, amelyet kifejezetten műsorvezetők és TV műsorszolgáltatók számára terveztek, hogy segítségével színesíteni és elemezni lehessen a sportközvetítéseket. A felhasználóbarát és megbízható rendszert kínáló Piero szoftvert több, mint 50 műsorszolgáltató használja a világon, hogy hatásos, gyors és pontos grafikus elemzéseket készítsenek a sportműsorokról, és hogy emeljék a nemzetközi sportesemények, például az olimpiai játékok közvetítésének színvonalát. 

 

Képfelismeréssel és csúcstechnológiás grafikus átfedések alkalmazásával az Ericsson Piero szoftvere lebilincselő és informatív szemléltető effektusokkal és statisztikákkal fűszerezi a sportesemények videóanyagait. A Piero platform rendkívül sokféle grafikus effektus alkalmazását támogatja a videófelvételekben, az egyszerű jelölésektől és számlálóktól kezdve az olyan kifinomultabb effektusokig, mint az aktivitás térképek, a formációk és a 3D berepülések, amelyek élő produkciókhoz és sportösszefoglalókhoz használhatók. A Piero sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig. 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09