PwC: több mint évi 400 milliárd dollárral csökkentheti a cégek költségeit a digitális átállás
Több mint 900 milliárd dollár hasznot hozhat világszerte a cégeknek a digitális ipari forradalom - derült ki a PwC üzleti tanácsadó cég tanulmányából.
A kilenc iparágat felölelő kutatásban a megkérdezett több mint 2000 vállalat vezetőinek becslése alapján a digitális technológiákra történő átállás évente átlagosan 3,6 százalékkal (421 milliárd dollárral) csökkenti a költségeket és 4,1 százalékkal növeli a hatékonyságot. A cégek továbbá bevételeik 2,9 százalékos (493 milliárd dolláros) emelkedésére számítanak 2020-ig.
A vállalatok világszerte forgalmuk mintegy 5 százalékát tervezik digitalizációba fektetni a következő öt évben, ami a vizsgált iparágakban összesen 907 milliárd dollár. A beruházások főként az olyan digitális technológiákra irányulnak, mint például a szenzorok és hálózati elemek, a szoftverek és alkalmazások, például gyártási folyamatirányító rendszerek. A válaszadók többsége szerint viszont ezek a kiadások két éven belül megtérülnek.
Az elemzés rámutatott arra is, hogy öt éven belül a vállalatok 72 százaléka magas szinten digitalizált lesz, míg jelenleg ez az arány csupán 33 százalék - a cégek bevallása szerint. A PwC szakemberi úgy vélték, amennyiben csak a fele is megvalósul a tanulmányban foglaltaknak, alapjaiban megváltozhat az üzleti versenykörnyezet. Így például megszűnhetnek a hagyományos üzleti és értékesítési modellek, és olyan digitális szolgáltatások, termékek jöhetnek létre, amelyekkel egy termék teljes életciklusa lefedhető, gyakran az értékláncban lévő partnerekkel együttműködve.
Bár a cégek világszerte szorgalmazzák a digitális átállást, a tanulmányból az tűnik ki, hogy eltérő célokat tartanak szem előtt: az Egyesült Államokban a digitális ajánlatok és szolgáltatások minél gyorsabb szolgáltatása kerül előtérbe, Japánban és Németországban a hatékonyság és a termékek minőségének növelésére használják a digitalizációt.
Magyarországon az Irinyi-terv egyik témája, az ipar 4.0 a magyar húzó ágazatok digitalizálásának elősegítésére szolgál, a kormány korábbi bejelentése szerint 10 százalékos hatékonyságjavulás, illetve a kis- és középvállalkozások versenyképességének jelentős javítása várható. A tanulmány szerint a különböző régiók digitális szintje 2020-ra nagyjából hasonló lesz, az eddigi megosztottság helyét pedig a vállalatok és az országok közötti együttműködés váltja fel.
A sikeres digitalizáció egyik előfeltétele azonban az adatbiztonság. A digitális ökoszisztémák csak akkor működőképesek, ha az összes résztvevő biztos lehet abban, hogy adataik nem kerülnek illetéktelen kezekbe. Ehhez a cégek részéről jelentős erőfeszítésre és biztonsági beruházásra van szükség, továbbá egyértelmű szabványokat kell alkalmazniuk rendszereik, adataik védelme érdekében - olvasható az összegzésben.
Az "Industry 4.0: Building the Digital Enterprise" című globális tanulmány 2015 november és 2016 január között 26 ország bevonásával készült.
Kapcsolódó cikkek
- Migráció a médiafogyasztásban is: egyre nő a digitális bennszülöttek és bevándorlók száma
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- Digitális átalakulás kérdőjelekkel
- Sikeres volt a digitális átállás első éve
- Indul a digitális földfelszíni televíziós hálózatok telepítésének második fázisa
- Digitális átalakulás: A kicsik beelőznek
- Már szinte minden háztartás átváltott a digitális tévévételre
- Digitális átállás - Szombatig igényelhető még támogatás
- MinDig TV frekvenciacserék Nyugat-Dunántúlon
- MinDig TV: Frekvenciacserék Észak-Magyarországon
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: