Nincs baja a visszavitt telefonoknak

forrás: Prím Online, 2016. május 9. 10:45

Tömegesen veszik vissza a hibátlan telefonokat a mobilszolgáltatók. Négyből három garanciális készüléknek semmi baja azon kívül, hogy a használója túl sok alkalmazást telepített rájuk.

A Blancco Technology Group felmérése szerint a garanciális hibajavításra visszavitt okostelefonok többségének semmi baja. Mivel azonban a szolgáltatók nem végzik el helyben a készülékek belső működésének ellenőrzését, legtöbbször nekik kell fedezni a hibátlan telefonok bevizsgálásával járó költségeket.

 

A probléma legfőbb forrása, hogy a felhasználók egyszerűen túl sok alkalmazást telepítenek a készülékekre, és utána ezeket párhuzamosan futtatják egymással. A helyzet Ázsiában a legrosszabb, ahol akár 40 alkalmazást is megpróbálnak egyszerre használni, de Európában és Észak-Amerikában sem sokkal jobb a helyzet. A lassulást ilyenkor a felhasználók általában a hardverre fogják, majd csak a készülékek műszaki bevizsgálása során derül ki, hogy négyből háromnak semmi baja.

 

A Blancco becslése szerint mindez egyedül Magyarországon több száz milliós kárt okoz az operátoroknak. A cég szerint megoldást az jelentene, ha az operátorok ügyfélszolgálatai egy diagnosztikai szoftver segítségével helyben, néhány perc leforgása alatt tesztelnék a visszavitt készülékeket. Így eldönthető lenne, hogy van-e a garanciális javítás körébe tartozó műszaki hiba, vagy a teljesítményprobléma a használat módjából ered, a jogosulatlan igények pedig elutasíthatóak lennének. 

 

 

Emellett az ügyfelek részletes jegyzőkönyvet kaphatnának a telefon műszaki állapotáról, a személyes adatok védelmét pedig segítené, hogy egyidejűleg megtörténhetne a javításra átvett készülékek szoftveres törlése is.

 

A meghibásodások aránya többé-kevésbé tükrözi a mobil operációs rendszerek és a gyártók piaci helyzetét, a Blancco felmérése szerint a meghibásodások 85 százaléka androidos készülékhez, 15 százaléka pedig iPhone-okhoz kapcsolódik. Az androidos szegmenesen belül a Samsung felelős a hibák 27 százalékáért, melyet a Lenovo (21%), a Motorola (18%), a Xiaomi (11%) és az Asus (8%) követ.

 

A leggyakrabban meghibásodó alkatrészek a kamera, az érintőképernyő, az akkumulátortöltő, a mikrofon és végül a telefon általános teljesítményének csökkenése. Ázsiában a legtöbb probléma a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódik, általában a Facebook, a WhatsApp, a WeChat és az itthon kevésbé ismert Line állnak ezek hátterében. 

 

A felmérés eredményei a Blancco SmartChk platformjának összegyűjtött adataiból származnak.

 

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50