NMHH Médiatanács: Jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók azonosításáról döntött a testület
A Médiatanács e heti ülésén határozott arról, hogy nem változik három, hazánkban jelentős befolyásoló erővel rendelkező (JBE) médiaszolgáltató ezen szolgáltatói minősége. A testület továbbá felfüggesztett egy rádiós médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására kiírt pályázatot.
A jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatók azonosítása
A Médiatanács a JBE-médiaszolgáltatók meghatározására irányuló eljárását minden év szeptember 30-ig lefolytatja. Az eljárás során megvizsgálja a releváns tényeket, körülményeket, különös tekintettel az előző évi átlagos közönségarányra. JBE-szolgáltatónak az a médiaszolgáltató minősül, amely legalább 15%-os éves átlagos közönségaránnyal rendelkezik, és legalább egy médiaszolgáltatásának éves átlagos közönségaránya eléri a 3%-ot. Három médiaszolgáltató esetében döntött a testület arról, hogy továbbra is jelentős befolyásoló erővel rendelkeznek: a TV2 Média Csoport Kft., a Magyar RTL Televízió Zrt., valamint a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. Ugyanakkor a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. esetében a testület a médiapiaci koncentráció megelőzésére irányuló eljárást indít, mert rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatásainak éves átlagos közönségaránya együttesen meghaladja a 40%-ot (46,5%).
Rádiós pályázat
A Médiatanács felfüggesztette azt a pályázati eljárást, amelyet 2016. április 8-án írt ki a Derecske 94,7 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására. A lehetőségre két pályázat érkezett, mindkét esetben hiánypótlásra hívta fel a testület a pályázókat, amelynek hiányosan tettek eleget, ezért pályázatukat alakilag érvénytelennek nyilvánította a tanács, és a pályázati ajánlatokat nem vette nyilvántartásba. A Debrecen Városi Televízió Kft. a döntés bírósági felülvizsgálatát kérelmezte, így a Médiatanács az eljárást a bíróság döntésének megszületéséig felfüggesztette.
A Klubrádió kontra NMHH per első szakasza lezárult
A tényszerű tájékoztatás érdekében a Médiatanács közli, hogy a hatóság már 2016 júniusában – amikor a Fővárosi Ítélőtábla júniusban jogerős részítéletet hirdetett – eleget tett kötelességének, visszafizette a Klubrádió számára a 103 millió forintos médiahasználati és frekvenciahasználati kártérítési díjat, és a rádió jó hírnevének megsértése miatt nem vagyoni kártérítésből eredő 5 millió forintot. Mivel a Kúria tegnapi szóbeli ítélethirdetése szerint ez utóbbi követelés 2 millió forint értékben jogos, a hatóság jogalap hiányában visszakéri a 3 millió forintot a rádiótól.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság már több mint két és fél év óta lezártnak tekinti a Klubrádióval kapcsolatos jogvitát, amikor is a Klubrádió hatósági szerződését 2014. február 14-én Arató András, a Klubrádió Zrt. vezérigazgatója és Karas Monika, az NMHH elnöke közösen írta alá arról, hogy a rádió a Budapest 92,9 MHz közösségi frekvenciára költözik a 95,3 MHz-es frekvenciáról. Ekkor a Médiatanács az ingyenes, közösségi frekvenciát 7 évre biztosította a Klubrádió számára, figyelembe véve azt, hogy a kereskedelmi frekvenciáért a Klubrádió médiaszolgáltatási díjat fizetett.
Tekintettel azonban arra, hogy a Klubrádió részére a bíróság ítéletében a médiaszolgáltatási díj visszafizetését rendelte el, a Klubrádió – a magyar médiapiacon példátlan módon – más rádiókkal ellentétben nem 7, hanem így összességében 10 évig működhet közösségi rádióként és használja ingyenesen az erre kijelölt frekvenciát.
Megjegyzendő, hogy az NMHH a Klubrádióval folytatott jogviták ellenére jogi eszközeivel gondoskodott arról, hogy a rádió az elmúlt több mint másfél évtizedben jogszerűen működhessen, és hogy zökkenőmentes legyen a Klubrádió frekvenciaváltása. A Klubrádió az utóbbi időben is élvezi a Médiatanács anyagi támogatását, több száz helyi és körzeti médiaszolgáltató mellett: a rádió csak 2014-ben és 2015-ben a Médiatanács három, médiaszolgáltatókat támogató, szakmai pályázatán – a független bírálóbizottsági javaslatokra megítélt – összesen több mint 5,2 millió forintot nyert el hírműsor-készítésre, illetve műszaki fejlesztésre.
Kapcsolódó cikkek
- Elsőként az MVM NET kapott számtartományt a gépek közti kommunikáció biztosításához
- Megszülettek a megállapodások a programdíjakról a UPC Magyarország, az RTL Klub és a TV2 között
- A BEREC a hálózatsemlegességre vonatkozó iránymutatásokat tett közzé
- Hatósági szerződés nyomán a Telenor kompenzálja a tarifamódosításban hátrányosan érintetteket
- Célegyenesben a netsemlegességről szóló uniós iránymutatás
- Sportos ősz: Eurosport 2 a Telekomosoknak
- Rekordméretű igény mutatkozik a SES műholdjainak kapacitására az olimpia alatt
- NMHH: Tíz film ért el legalább százezres nézőszámot a mozikban a második negyedévben
- Premier League meccsek a UPC kínálatában
- Két hét korlátlan moziélmény!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: