Magyar céget is kiválasztott az Airbus fél éves innovációs programjához

forrás: Prím Online, 2016. október 14. 10:09

Az innovatív légi navigációs alkalmazást, az Aero Glasst fejlesztő magyar cég csatlakozhatott a világ piacvezető repülőgépgyártója, az Airbus innovációs programjához, az Airbus BizLabhez. A program lehetőséget ad arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus innovációs ökoszisztémájának segítségével minél előbb piacra kerüljenek.

Az Aero Glass rendkívül látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt. 

 

 

Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes 3D-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat, függetlenül attól, merrefelé néz. Így nem kell levennie a szemét a környezetéről, hogy a műszerfalra pillantson, illetve a rá nehezedő szellemi terhelés is csökken, hiszen kevesebb energiáját veszi igénybe a bonyolult műszerek értelmezése. Ez jelentősen növeli a repülés biztonságát, hiszen a statisztikák szerint a légi balesetek 60-70 százalékban a pilóta hibájából, túlterheltség miatt következnek be.

 

A 3D-s, 360 fokban használható kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) megoldás fejlesztése 2013-ban kezdődött, a találmányt 2014-ben már 200 felhasználó próbálhatta ki béta verzióban. 

 

 

Az Airbus BizLab program lényege, hogy az ígéretes új fejlesztéseket minél előbb üzleti értékké formálja. A résztvevők hozzáférhetnek a repülőgépgyártó teljes innovációs ökoszisztémájához, illetve egy olyan vállalkozói közösséghez, amelyek korábban bekerültek a programba. Mindemellett az önállósodáshoz is konkrét stratégiai segítséget kapnak a programtól.

 

„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy Ákos, az Aero Glass alapítója.

 

 

„Az Aero Glass az egyik legígéretesebb elképzelés a kiterjesztett valóság felhasználására a légi közlekedésben. Az Airbus BizLabnél hiszünk abban, hogy megvan benne az az innovációs plusz, amely forradalmasíthatja a pilóták repülés közbeni informálódását – mondta Stefan Holst, az Airbus BizLab munkatársa. – Kíváncsiak vagyunk, mi lesz a közös munka eredménye, és milyen hatása lesz az Aero Glassnak a repülésre világszerte.”

 

A hathónapos programba szigorú kiválasztási folyamat révén kerülhetnek be a pályázó startupok. A szakmai zsűri tagja többek közt Yann Barbaux, az Airbus innovációért felelős igazgatója és Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. A programba tavaly 15 startup mellett az AirBus 27 saját belső projektje került be.

 

 

A legígéretesebb kiválasztott cégek számára az Airbus biztosítja az erőforrásokat, amelyekre szükségük van, hogy termékük kereskedelmi forgalomba kerülhessen. A BizLab saját szakértői mentorai számos területen – technológia, pénzügy, marketing, jog – támogatják az innovációt hozó cégeket, segítenek számukra a prototípusok kifejlesztésében, illetve abban, hogy könnyebben elérjék a piaci szereplőket. Emellett egy úgynevezett demo day keretében a cégeket segítik a piaci működéshez szükséges anyagi források megteremtésében is. 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15