Nagy szükség lenne az álláshirdetések reformjára!
A munkaerő-piac kínálati oldala egyhangúbb, mint gondolnánk. Az álláshirdetések többsége sablonos fordulatokkal tűzdelt, igénytelenül megszerkesztett, nem kínál valódi információkat a reménybeli munkatársaknak – derült ki a HR Fest, Magyarország első HR fesztiváljának gyorstesztjéből.
Az eredmények rámutattak, hogy ha kihúznánk az egyes pozíciók megnevezéseit a felhívásból, nem tudnánk eldönteni, hogy milyen területhez is köthető a hirdetés. Az elvárt tudás és az ígért juttatás a legtöbb esetben iparágtól, szektortól függetlenül megegyezik. A vizsgált álláshirdetések 65%-ában kiváló kommunikációs készséget várnak el a jelentkezőktől és 10-ből 6 munkahely a versenyképes jövedelem ígéretével csalogat.
A toborzási oldalak végtelen kínálatát böngészve világosan látszik, hogy bármely pozíció betöltéséhez szinte ugyanazokat követelik meg a jelentkezőktől. A három legnagyobb állásközvetítő online felület véletlenszerűen kiválasztott, 100 db hirdetésén végzett, nem reprezentatív kutatás eredményeiből látható, hogy korszakváltásra lenne szükség a piacon. A felmérés műszaki, gazdasági-pénzügyi, HR illetve jogi területre toborzó hirdetéseket vizsgált két dimenzióban. Egyrészt, hogy melyek azok az tapasztalatok, képességek, amelyekkel a jelentkezőknek rendelkezniük kell, másrészt pedig, hogy mit ígérnek az egyes cégek a potenciális munkavállalóknak.
A meghirdetett pozíciók 65%-ában a munkavállalónak kiváló kommunikációs készséggel kell rendelkeznie, ez a tudás a legtöbbször a jó problémamegoldó képességgel párosul. 10-ből 5 hirdetésben precíz munkavégzést várnak el a jelentkezőtől és sok esetben a pályázónak egyszerre kell jónak lennie önállóan és csapatban is.
A munkáltatók 62%-a versenyképes, vagy átlagon felüli jövedelemmel kecsegtet, míg a második legtöbbet említett ígéret a fiatalos csapatban való munkavégzés lehetősége (38%) és munkakörülmények páratlansága (32%).
Kérdés azonban, hogy ugyanolyan mértékben kell-e az adott készségekkel rendelkeznie egy villamosmérnöknek, mint egy telekommunikációs projektmenedzsernek? Tóth Gergely, a Brain Bar Budapest stratégiai igazgatója és a HR Fest társalapítója szerint a munkáltatóknak merészebben kellene alkalmazniuk a tradicionális toborzási eszközöket.
„Ha nem merünk bátran, őszintén, a munkavállalóinkra felnőttként tekintve kommunikálni, akkor nem fogjuk a számunkra szükséges, tehetséges munkaerőt megtalálni. Végül is miért kéne egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, vagy miért is lenne szüksége egy szoftverfejlesztőnek kiváló kommunikációs készségre? Ezek a kérdések, többek között a munkáltatói márka területét is érintik már, amely viszont stratégiai szint. Ahhoz, hogy ezt igazán jól tudjuk csinálni, érdemes ellátogatni október 27-én Magyarország első HR szakmai fesztiváljára, a HR Festre, ahol számos érdekesség mellett a fentebb említett területekre is kitérünk majd!" – mondta el Tóth Gergely.
Kapcsolódó cikkek
- 10 dolog, ami megváltozott a pénzügyi és informatikai világban az elmúlt 10 évben
- Munkaerőpiac: kíváncsi munkavállalót keresnek a cégek, növekszik a kreatív kompetenciák szerepe
- A legütősebb HR-es projekteket keresik
- Sikeresebbé teheti a hazai vállalatokat a HR analitika fejlesztése
- Idén is várja az üzleti kapcsolatot keresőket a Budapest Business Party
- Ilyen innovatív és diszruptív szafarin még nem jártál
- A Big Data átalakítja a HR jövőjét
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- Több ezren szeretnének a Nokia top mérnökei lenni
- SAP: teljes pénzügyi megoldás a felhőből
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: