Átalakítja a légiközlekedést a digitalizáció

forrás: Prím Online, 2017. március 10. 11:17

A légitársaságok működését és ügyfélkezelését is gyökeresen átalakította a digitális transzformáció az elmúlt években. 

A folyamat közel sem állt még meg, a hatékonyság növeléséért és az vásárlói élmény javításáért is számos fejlesztés zajlik. Az utasok egyre jobban személyre szabott ajánlatokkal és csomagokkal találkoznak, miközben a földi és légi személyzet munkáját is megreformálják a légiközlekedési informatika innovációi.

 

A budapesti központtal működő Lufthansa Systems Hungária szakemberei összegyűjtötték a vállalatcsoport legfontosabb fejlesztéseit, amelyek a repülés élményét alakítják majd a közeljövőben, vagy segítenek a légitársaságoknak abban, hogy a lehető legmagasabb biztonság mellett csökkentsék a kiadásaikat és biztosíthassanak kedvezőbb ajánlatokat.

 

Az utazás nem csak a repülés idejéig tart

Az egyik legfontosabb hívószó mára a személyre szabottság lett a légiközlekedésben. A Big Data elemzéseknek és a dinamikus értékesítési láncnak köszönhetően az utasok már a tervezéskor olyan ajánlatokkal találkoznak, amelyek a legkedvezőbbek számukra. Ez nem csak a felhasználói élményen javít, de a légitársaság értékesítési kiadásait is csökkenti.

 

Az egyik legkülönlegesebb és legújabb fejlesztés az inTime mobilalkalmazás, ami már az indulás előtt jelzi az utasnak, hogy mennyi időbe telik, míg az adott pozíciójától eljut a gép fedélzetére. A valós idejű adatfeldolgozásnak köszönhetően így tisztában lehet a repülőtérre vezető úton lévő aktuális dugóktól és útfelújításoktól kezdve, a check-in pultnál és az ellenőrzésnél álló sor hosszán keresztül egészen a számára kijelölt kapuig tartó séta idejéig mindennel. Az anonim utas adatok begyűjtésével ez az alkalmazás folyamatosan tanul, így egyre pontosabb előrejelzéseket is nyújt.

 

Szórakozás és munka a fedélzeten

A vezeték nélküli eszközökkel is elérhető BoardConnect egy olyan digitális platform, ami egyszerre segíti a légi személyzet munkáját és biztosít szélessávú internetet az utasok számára. A szórakoztató funkciók mellett erre a rendszerre épül a cég élő online konferenciabeszélgetéseket lehetővé tevő megoldása is.

 

Az új fejlesztéseknek köszönhetően az utasok a repülés előtt és közben is a legfrissebb információkat érhetik el az utazásról, így előre értesülnek az esetleges késésekről is. Az átláthatóságra és gyors információcserére alapozó kommunikáció jó hatással van az elégedettségre és a légitársaságok iránti elkötelezettségre is.

 

Jelentősen növeli a hatékonyságot a digitalizáció

A biztonság és a hatékonyság kulcsszerepet tölt be az eredményesség és az összehangolt működés szempontjából. A repülés biztonsága növekszik, a költségek pedig csökkenek, ha átgondoltabb az útirány, kevesebb üzemanyag fogy és egyszerűsödnek a különböző technikai műveletek, mint például a földi karbantartás ideje. A Lido/Navigation rendszer egy helyen összesíti az összes szükséges információt, amikre a pilótáknak szüksége lehet a kapu elhagyásától az érkező oldali repülőtér kapujáig. A program hamarosan képes lesz arra, hogy a térképen jelölve is bemutassa a repülőtéren előirányzott összes mozgást és részfolyamatot.

 

„A stratégiánk alapvetése, hogy felkészítjük a légitársaságokat és repülőtereket a digitális transzformációval megszületett igények kezelésére. Jó példa erre, hogy több mint 15 éve segítjük az egyes szereplőket a teljesen papírmentes pilótafülkére való átállásra” – mondta Oliver Krüger, a Lufthansa Systems ügyvezető igazgatója. 

 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség új NDC szabványa kihatással van a légitársaságok értékesítési rendszerére is. Erre reagál a Lufthansa Systems a partnereivel közösen kifejlesztett Sirax/RA programmal. Ez a platform segítséget nyújt az értékesítési stratégia kezelésében, az egyedi ajánlatokra érkezett rendelés pillanatától egészen a számlázásig. Az ajánlatok személyre szabása nem csak az utasok elégedettségét növeli, de a légitársaság értékesítési költségeit is csökkenti.

 

Új megoldások a nagyobb kiszámíthatóságért

A légiforgalmi irányítók munkájában kiemelten fontos, hogy egy biztonsági figyelmeztetés se kerülje el a figyelmüket, miközben gyakran egyszerre hat képernyőn kell követniük az egyes járatok útjait. A Lufthansa Systems NetLine/Ops++ kontrollrendszere pontosan erre lett kifejlesztve: követi és elemzi az irányítók szemmozgását, így szinte ki van zárva a mulasztás lehetősége.

 

„A digitális megoldások fejlesztése elengedhetetlenné vált a repülőipar számára, melybe beletartozik az adatok hatékony megosztása, analizálása és az előrejelzés fontossága” – mondta Stefan Auerbach, a Lufthansa Systems ügyvezetője. – „Annak érdekében, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piac változásaira, a vállalatcsoporton belül tavaly létrehoztunk egy startup vállalkozást, a zeroG-t, ami a működési modellje és új szemlélete segítségével rugalmasan egészíti ki a Lufthansa Systems IT és légiközlekedés területén felgyülemlett széles tapasztalatát.”

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05