Magyar diák Európa legjobb programozói között
Lezárult a Future Makers Nagydíj nemzetközi megmérettetése, amelyen a UPC Magyarország által delegált tizenéves programozók egyike, Horváth Roland kategóriájában második helyezést ért el. A 15 éves Roland egy gyerekeknek készült interaktív jelnyelvet oktató játékos alkalmazással győzte meg a nemzetközi zsűrit, és lett 13 ország diákjai közül az ezüstérmes.
A UPC Magyarország tavaly novemberben hirdette meg a Liberty Global és a Unitymedia által létrehozott Future Makers Nagydíjat, amelyre két kategóriában, 10-13 és 14-17 év közötti fiatal programozók jelentkezését várták. A verseny során olyan technológiai kezdeményezésekre voltak kíváncsiak, amelyek ismert problémákra tudnak megoldást nyújtani, formálják a jövőt és pozitív hatással vannak a társadalom életére.
A hazai versenyben a szakmai zsűri döntése alapján Názer Lili DailyTakeMe és Horváth Roland Mutasd! alkalmazása bizonyult a legkiemelkedőbbnek, így ők kaptak lehetőséget arra, hogy nemzetközi megmérettetésben is részt vegyenek. A döntőben 13 európai ország 36 tehetségének projektjei versenyeztek egy két napos utazásért az innováció európai fővárosába, Amszterdamba, valamint egy 300 euró értékű programozói/robotikai fejlesztésért.
A nemzetközi versenyben a fiatalabb programozók közül a 12 éves Giulio Muratori (Olaszország) Down-szindrómás gyerekek számára készített játéka nyert, míg a második helyezett a szintén 12 éves Andrei Covaci (Románia) CO2 szintet figyelő robotfejlesztése lett. Az idősebb korosztály kategóriájában a 17 éves Aoife Kearins (Írország) találmánya bizonyult a legjobbnak: az úgynevezett „Eye Opener” eszköz segítségével megelőzhető a volán mögött ülők elalvása. Ebben a kategóriában kapta meg az ezüstérmet az egyik magyar pályázó, a 15 éves Horváth Roland, aki egy gyerekeknek készült interaktív jelnyelvet oktató játékos alkalmazást készített. Az applikáció célja, hogy minél több fiatal megismerje és elfogadja a jelnyelvet, valamint felkeltse az érdeklődést a siket kultúra iránt. Mindezt úgy éri el, hogy két 3D-s kéz jeleli el a kiválasztott szavakat miközben a háttérben színes képek jelennel meg a jelek megjegyzésére.
„A UPC mindig is hitt abban, hogy a gyermekek akkor fognak tudni igazán élni a digitális világ által biztosított határtalan lehetőségekkel, valódi élményekre és társakra találva, ha odafigyelünk rájuk és tudatosan neveljük őket ebben a környezetben. Azzal, hogy elindítottuk a Future Makers Nagydíjat, és lehetőséget adtunk a gyermekeknek tehetségük megmutatására, ezt a szemléletet erősítettük. Bízunk abban, hogy a kis feltalálók a kezdeményezéseikkel sikeresen felhívják a figyelmet az egyes problémákra, és kortársaikat ösztönzik a hasonló hozzáállásra” – mondta Severina Pascu, a UPC közép-kelet európai régiójának ügyvezetője.
„Örömmel tölt el, hogy sikerült egy olyan appot fejlesztenem, amely a nemzetközi szakmai zsűrinek is elnyerte a tetszését és egy ilyen erős, nemzetközi mezőnyben is megállta a helyét. Minden kisebb-nagyobb siker, pozitív visszajelzés megerősít abban, hogy tetszik az embereknek, elfogadják, tehát érdemes tovább fejlesztenem az alkalmazást! Remélem, ha már elkészül a tökéletesített, végleges verziója, minél több gyerekhez eljut majd és eléri a célját, segít hidat építeni a hallók és a halláskárosult emberek világa között. Jó, hogy vannak ilyen versenylehetőségek, ahol mi, fiatalok is bemutathatjuk próbálkozásainkat” – jegyezte meg Horváth Roland, a Future Makers Nagydíj magyar tehetsége.
A Mutasd! alkalmazás Android, iOS, macOS, Windows platformokra készült és letölthető az App Storeból, a Google Play Áruházból, valamint a projekt honlapjáról, a www.MutasdApp.com oldalról.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenéves programozó zseniket díjazott a UPC
- A UPC-hez igazolt Sólyom Balázs
- Újfajta látásmód az informatikai alapismeretek oktatásában
- Véget ért az ország egyik legnagyobb programozó versenye, a C++ Grand Prix
- A kábelkommunikációs cég vezetője személyesen kötötte be a szupergyors internet és digitális TV szolgáltatást egy monori előfizetőnél
- Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát
- Tizenéves programozók jelentkezését várja a UPC
- iPhone 7 már a UPC Mobil kínálatában is
- Országos programozó versenyt hirdetett a Microsoft
- Indul az ország egyik legnagyobb összdíjazású programozóversenye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Felvételi: ötezernél is többen jelentkeztek első helyen a győri egyetem színvonalas képzéseire
Közel öt és fél ezren jelentkeztek idén első helyen a győri Széchenyi István Egyetemre, majdnem annyian, mint a rekordszámokat hozó tavalyi évben. Az intézmény ezzel megerősítette helyét a legjobb hazai felsőoktatási intézmények között. Az adatok alapján a fiatalok pozitívan értékelik az egyetem magas színvonalú képzéseit és európai színvonalú infrastruktúráját.
PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
A gamingé és az e-sporté lesz a főszerep a győri Széchenyi István Egyetemen március 23-án, ahol a hazai gamerek legnagyobb rendezvénye, a PlayIT Széchenyi Game Fest kap helyet. Az országos eseményen többek között drónok, szimulátorok, izgalmas versenyek és ismert influenszerek várják az érdeklődőket.
Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban
A mesterséges intelligencia-technológia legújabb vívmányai közé tartozik a generatív mesterséges intelligencia, amelyet az jellemez, hogy kreatív képességei révén képes új tartalmakat, képeket, zenét generálni, sőt, korábbi információk és tapasztalatok felhasználásával akár ügyfélszolgálati feladatokat is el tud látni.
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Kirobbanó gaming teljesítmény az AOC 44,5″ OLED monitorjával
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – újabb csúcskategóriás OLED modellel bővíti a népszerű AGON PRO termékcsaládot. A 44,5″ hüvelykes (113 cm) AGON PRO AG456UCZD gamer monitor elmélyült játékélményt nyújt.